Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra Backupprogram?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska nog skaffa ett backupprogram för att kunna köra "incremental" på Aperture-bibliotek och annat till externa hårddiskar och eventuellt till andra datorer anslutna i lokalt nätverk via kabel. Är det någon som har något tips på ett bra och inte alltför dyrt eller avancerat program. Har lite-versionen av det här Mac App Store - Get Backup Pro men det fixar inte "incremental" BU, vilket är ett måste. Är det någon som har någon erfarenhet av fullversionen och om den är något att ha?

En hundring eller två får det kosta.

Finns säkert en del intressant läsning i ämnet här:
https://www.google.se/search?q=program+backup+site%3A99.se

Ursprungligen av zkirtap:

Ska nog skaffa ett backupprogram för att kunna köra "incremental" på Aperture-bibliotek och annat till externa hårddiskar och eventuellt till andra datorer anslutna i lokalt nätverk via kabel. Är det någon som har något tips på ett bra och inte alltför dyrt eller avancerat program. Har lite-versionen av det här Mac App Store - Get Backup Pro men det fixar inte "incremental" BU, vilket är ett måste. Är det någon som har någon erfarenhet av fullversionen och om den är något att ha?

En hundring eller två får det kosta.

Get Backup Pro är skräp. Fick tag på det billigt och testade ett tag, men som sagt...

Jag kör Time Machine, Carbon Copy Cloner, CrashPlan och ChronoSync. Täcker alla mina backup, klon och sync behov. Känner mig helgarderad

Låter onekligen välutrustat –.men varför så många? Vad skiljer dem åt? Finns det inget program som täcker alla behoven?

Ursprungligen av zkirtap:

Låter onekligen välutrustat –.men varför så många? Vad skiljer dem åt? Finns det inget program som täcker alla behoven?

Jag vill ha BRA backup. Du får testa vad som fyller dina behov. TimeMachine finns i OSX, gratis. CarbonCopyCloner är gratis, bara att ladda hem och testa om du vill klona. Crashplan likaså gratis om du inte vill ha backupen på nätet, det kostar. Men programmet är bara att ladda hem och testa och göra backup till andra eller andras datorer. Chronosync kostar en slant, men du kan få testa det gratis under ett tag, bara att söka på deras sida. Bästa sync-programmet tycker jag. Lycka till!

Använt DejaVu sedan "urminnes tider" ungefär.

Enkelt, rakt på sak, installerar sig som en modul under Systeminställningar. Litet.
Tydligt. Vad? vart? När? Inga krusiduller

Det klarar logga in på en "server" med och lägga saker där (ex på en Nätverksanluten NAS)

Lite osäker på pris, fick det med en bandare för många år sedan..

Déjà Vu
29 USD. Värt varenda dollares...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-04-08 13:22

Jag & tre kompisar använder Crashplan där vi utnyttjar varandras datorer. Fungerar riktigt bra.

ChronoSync

Körde SuperDuper alla de år jag körde Tiger och inte hade tillgång till TimeMachine. Gratis för full diskkopiering (inkl bootningsbar klon), annars får man pynta några kronor för att kunna göra (bootningsbara) inkrementella backuper (jag betalade).

Ser förresten i en kommentar till programmet på MacUpdate:

Citat:

Wanted to clone my Time Machine drive to a sparse bundle on my Drobo. Disk Utility failed. CCC failed. Super Duper success.

1
Bevaka tråden