Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill nedradera till Leopard från Lion, hur göra?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-06 17:50

Jag har precis skaffat en ny Macbook Pro där OSet Lion var förinstallerat.

Det är min tredje macbook, och alltid tidigare har jag fått med mig 2 installationsskivor till OS, men det fick jag inte nu. Var får jag tag i detta om jag vill installera om det?

Mitt absoluta favoritspel Football Manager 2009 funkar inte för det är inte stöd för PowerPc-program säger den, så nu funderar jag allvarligt på att installera mitt gamla Leopard så jag kan köra dessa program igen, eller kan man kanske göra en partition med Leopard på min Lion?

Vad tror du är enklast? Har inte märkt några egentliga skillnader på Lion som jag saknade på Leopard, så då kan jag ju lika bra köra det? Går det att tanka hem gratis på nätet eller nåt? Eller måste jag ha mina original CDs ? (ligger hemma hos mamma )

Tackar för svar på frågor..

Senast redigerat 2012-04-06 19:13
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-06 18:18

Installera om Lion görs numera genom AppStore.
Du måste ha dina originalskivor från Leopard. Men är det "skarpa" skivor, eller de grå som följer med en Mac vid köpet? I det senare fallet går det inte, de är bara avsedda för just den modellen de följde med.
Och eftersom du har köpt en ny MacbookPro kan du nog inte ens installera Leopard på den. Kanske SnowLeopard...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-04-06 18:45

I denna tråd diskuteras detta utförligt.

En Mac kan bara köra OSet den lanserades med eller nyare.

Du kan tyvärr inte installera Snow Leopard om det är senaste generationen av MacBook Pro.

hansfilipelo har svarat att det inte går att nedgradera senaste Macbook Pro och ämnet diskuteras utförligt på http://www.99.se/os-x/289848-hur-nedgraderar-fran-lion-till-snow-leopard.html (tack till andas för länk!). Därför ser jag ingen anledning att vi för parallella trådar, om du skulle vilja pröva ändå. Stänger här.

1
Bevaka tråden