Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5 x "Backup Drive" dyker hela tiden upp på skrivbordet

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en AirPort Extreme (ansluten trådlöst till datorn) och en USB-hårddisk kopplad till den. Hårddisken är uppdelad i två partitioner, varav den ena används som Time Machine-backup. Denna är kallad "Backup Drive" och på den ligger TM-sparsebundeln (jag har aldrig "Backup Drive" tillagd på skrivbordet, TM sköter ju allt sånt automatiskt). När TM gör sin backup läggs "Time Machine Backups" (sparsebundeln) till på skrivbordet , och matas sen ut när backupen är klar - precis som den ska.

Men efter att jag uppdaterade till OS X 10.7 har det börjat dyka upp 4-5 st "Backup Drive" på skrivbordet. Dessa dyker upp (vad jag märkt) i samband med att att jag startar något program. Först trodde jag det hade med Lions "Auto Save"-funktion att göra, men jag lyckas nu inte återskapa problemet genom att öppna dokument med t.ex. Pixelmator eller Numbers. Ett program jag vet alltid lade till diskarna på skrivbordet är MakeMKV (knappast ett Auto Save-anpassat program), men inte heller där lyckas jag nu återskapa problemet.

Helt plötsligt ligger där bara 4-5 "Backup Drives" och dom ligger kvar tills jag matar ut dom.

Någon idé vad detta fel rör sig om?

Edit: Jag har nu sett att programmet MakeMKV lägger till "Backup Drive" på skrivbordet så fort jag väljer "Open file...". Matar jag ut disken och sen väljer "Open..." igen så dyker disken upp direkt. Just nu inte så många gånger som fem, men ibland tre gånger ibland två och en.

Senast redigerat 2012-04-06 13:26

Resolved:

Efter testande fram och tillbaka upptäckte jag att det var min Downloads-mapp som (via en "Öppna..."-ruta) alltid lade till diskarna på skrivbordet. När jag gick igenom allt som ligger i mappen hittade jag till slut ett (icke-fungerande) mapp-alias som en gång i tiden antagligen pekat mot backup-disken. Efter att jag kastat den har jag nu sluppit alla dessa diskar på skrivbordet! Inte så konstigt alltså...

1
Bevaka tråden