Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typiskt Apple fans?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Läste nyss detta:
Instagram för Android når 1 miljon nedladdningar första dagen, äcklar iPhone-användare | Swedroid

Och alla de kommentarer jag såg där (om ni klickar vidare på "komentarer", tycker jag passar utmärkt in på alla dessa extrema Apple fans = Apple är bäst, och allt annat är skit, så även om det skulle finnas något bättre så är det skit.

Jag har själv varit med om MÅNGA situationer där Apple fans framstår som idioter, och jag menar verkligen inte alla, men de flesta lever i sin egen lilla bubbla. Ett bra exempel är detta:

Jag hade genom en vinst vunnit en Asus U36SD (Tunn laptop,) och eftersom jag aldrig hade haft en Mac så ville jag testa en sådan, så jag letade efter annonser där någon sålde en helt ny MBP och frågade om han möjligtvis ville byta sin mot min + att jag kunde lägga på mellanskillnaden, hur tror ni att han svarade mig? Jag fick ett helt A4 sida med svar tillbaka, där han talade om hur dum jag var som jämförde mac med PC och skriv om hur apple var i jämförelse, han fick det att låta som om jag hade förolämpat han, så jag bad helt enkelt om ursäkt för att jag störde han och letade vidare, det hela slutade med att jag fick ha kvar datorn.

Ville inte säga något speciellt med denna tråd och jag är ganska säker på att någon kommer låsa denna när som helst, men ville bara visa er hur ni ser ut i andras ögon =). By the way, jag äger själv en Galaxy nexus, och en nya iPad, och jag är mer åt android hållet, eftersom de flesta är som mig, de kan köpa en produkt de tycker är bra utan att gå med i Apple forever grupper.

Jag vet inte riktigt var du vill komma med tråden... Trolla? Göra medlemmarna sura eller ledsna?

Undrar bara en sak: Du skriver först att "jag menar verkligen inte alla" för att sedan skriva att du ville "visa er hur ni ser ut i andras ögon". Först är det alltså verkligen inte alla, sen drar du hela forumet över en kam. Du kan ju räkna med att få svar därefter.

Jo en sak till - varför skulle den låsas per automatik? Jag eller någon av de andra värdarna kommer att låsa den om tråden spårar ur, och det är väl i och för sig ingen högoddsare att tro att den kommer att göra det...

Ursprungligen av Capeman:

Jag vet inte riktigt var du vill komma med tråden... Trolla?

Undrar bara en sak: Du skriver först att "jag menar verkligen inte alla" för att sedan skriva att du ville "visa er hur ni ser ut i andras ögon". Först är det alltså verkligen inte alla, sen drar du hela forumet över en kam. Du kan ju räkna med att få svar därefter.

Ja kanske ville nå fram till de som är just sådana personer, och de kanske väljer att läsa detta =), och med kommentaren "visa hur ni ser ut i andras ögon" så menade jag dessa personer som överdriver hela fanboy konceptet.

Ja då får vi väl vänta på att fanboysen svarar då. Jag känner mig i alla fall inte träffad alls efter ditt förtydligande.

Om du nu når fram till dessa inbitna fanboys - vad tror du kommer att hända då? Att de kommer att be om din förlåtelse och genast sälja alla sina Appleprodukter?

Ursprungligen av Capeman:

Ja då får vi väl vänta på att fanboysen svarar då. Jag känner mig i alla fall inte träffad alls efter ditt förtydligande.

Jag förväntar mig inte att fanboysen heller ska känna sig träffade, för i verkligheten fungerar det inte så? Hur många personer ser sig själva som fula? Hur många personer kallar sig själva dumma? Likaså kommer ingen fanboy att ta åt sig =), och nu snackar jag inte om dig utan majoriteten av alla dessa haters är just sådana som jag beskriver.

Capeman, som svar på din sista redigering: Jag försöker inte konvertera om fanboysen till Android, du kanske väljer att blunda, men i alla andra forums där det varken är android/apple i huvudsyfte, så är det alltid Apple boysen som sticker ut med sina kommentarer, hur kommer det sig må tro?

Jag är en sådan som läser om alla nyheter, medan dessa apple forever läser ENDAST apple nyheter, visst är detta ok, men detta är bara ännu ett exempel över det jag försöker säga.

Ursprungligen av Darwiche:

Jag förväntar mig inte att fanboysen heller ska känna sig träffade, för i verkligheten fungerar det inte så? Hur många personer ser sig själva som fula? Hur många personer kallar sig själva dumma? Likaså kommer ingen fanboy att ta åt sig =), och nu snackar jag inte om dig utan majoriteten av alla dessa haters är just sådana som jag beskriver.

Capeman, som svar på din sista redigering: Jag försöker inte konvertera om fanboysen till Android, du kanske väljer att blunda, men i alla andra forums där det varken är android/apple i huvudsyfte, så är det alltid Apple boysen som sticker ut med sina kommentarer, hur kommer det sig må tro?

Jag är en sådan som läser om alla nyheter, medan dessa apple forever läser ENDAST apple nyheter, visst är detta ok, men detta är bara ännu ett exempel över det jag försöker säga.

Jag upplever det hela precis tvärtom: Att det är Apple-hatarna som skriker högst, mest och oftast. Speciellt iPhone verkar ju vara hatobjektet nummer 1 på olika mobilsajter.

Ursprungligen av Hatesong:

Jag upplever det hela precis tvärtom: Att det är Apple-hatarna som skriker högst, mest och oftast. Speciellt iPhone verkar ju vara hatobjektet nummer 1 på olika mobilsajter.

Precis det svaret man förväntar sig av en forever apple, inte trodde ni att en här inne skulle komma och tala sanning, eller "jo så ligger det till". Jag kan lova er, att ni inte ens klickat på länken, eller läst de kommentarer som artikeln hänvisade till, utan ni nöjer er med att det står något ont om apple, har jag rätt?

Ursprungligen av Darwiche:

Precis det svaret man förväntar sig av en forever apple, inte trodde ni att en här inne skulle komma och tala sanning, eller "jo så ligger det till". Jag kan lova er, att ni inte ens klickat på länken, eller läst de kommentarer som artikeln hänvisade till, utan ni nöjer er med att det står något ont om apple, har jag rätt?

Läs inlägg #5.

Ursprungligen av Darwiche:

Precis det svaret man förväntar sig av en forever apple, inte trodde ni att en här inne skulle komma och tala sanning, eller "jo så ligger det till". Jag kan lova er, att ni inte ens klickat på länken, eller läst de kommentarer som artikeln hänvisade till, utan ni nöjer er med att det står något ont om apple, har jag rätt?

Om du läser igen så märker du kanske att jag skrev upplever, inte jag talar i absolut sanning.

Jag har alltså ingen statistik på det hela utan talar bara om hur jag upplever saken. För övrigt har jag inte ägnat så mycket tanke åt det du nämner, annat än att jag reflekterat över att tekniska prylar tydligen kan röra upp starka känslor hos många. Jag vidhåller alltså att det verkar som att många älskar att hata iPhone över allt annat, vad det nu beror på.

Men visst, mycket av det du beskriver som en "Apple forever" känner jag igen hos mig själv mellan varven, åtminstone såtillvida att mina techrelaterade RSS-flöden mestadels består av olika Apple-sajter och inte en enda Microsoft/Android-dito. Anledningen är helt enkelt att jag inte bryr mig nämnvärt om Android eftersom jag helt enkelt aldrig testat en Androidtelefon som varit något annat än en besvikelse. Jag gillar inte operativsystemet och byggkvaliteten/designen är många gånger förfärande usel. Rent statistiskt så är det alltså inte stor chans att jag kommer att hitta något av intresse på Androidbloggarna eftersom allt som kommit från det lägret tidigare i bästa fall har varit helt ointressant.

Så jo, visst, det kanske blir lite ensidigt med nyhetsrapporteringen inom tech men Apple är helt enkelt det enda som är intressant för mig. So shoot me.

Jag tvivlar inte heller på att det finns mängder av Apple fanboys som beter sig som svin mellan varven – det enda jag säger är att min högst subjektiva uppfattning är att Applehatarna är aningen högljuddare än motparten.

Det är lika illa oavsett märke, är man en fanboy så är man, tyvärr verkar det inte finnas något botemedel.
gäller Apple/Android/Microsoft, whatever.

Tyvärr finns det inom alla läger, jag personligen avskyr det, oavsett åt vilket håll det gäller. Korkat, förutfattade meningar, okunskap (framförallt), ja, dumt helt enkelt, mindre intelligent kanske.

Punkt.

edit: Fan, kom precis på att jag inte ens äger en Mac, vad gör jag här med över 5000 inlägg?!?

  • Avstängd
  • 2012-04-05 20:07
Ursprungligen av keptang:

edit: Fan, kom precis på att jag inte ens äger en Mac, vad gör jag här med över 5000 inlägg?!?

Undrar 'vi' också

Jag klickade både på länken och på länken i länken.

På den första länken skrev man att instagram fått massa nedladdningar, och visade sen på att iphone-pöbeln var äcklade genom att länka till några 14-åriga jänkare som säger "ew" (säger dom inte "ew" om allt?) på twitter.

Är det korrekt uppfattat att detta är din partsinlaga?

Jag vet inte om första inlägget gällde de här fjortisarnas "ew"-kommentarer eller kommentarer till den svenska artikeln... För den svenska artikelns kommentarer är enbart full med Androids motsvarighet till Apple-fanboys.

De här trådarna brukar alltid bli fruktbara. Låt oss fortsätta!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-05 17:07

Såg mest en massa småbarn som bråkade med varandra när jag klickade på länken. Och att säga att man hatar en person på grund av vilken mobiltelefon denne har? Dessa personer borde tänka om.

Ursprungligen av joakimo:

Såg mest en massa småbarn som bråkade med varandra när jag klickade på länken. Och att säga att man hatar en person på grund av vilken mobiltelefon denne har? Dessa personer borde tänka om.

Det brukar se ut så, och medelålders fanatiker som inte har något bättre för sig oavsett "sida", tyvärr.

http://www.99.se/allt-om-mac/294458-typiskt-apple-fans.html#post2066376

Ursprungligen av joakimo:

Såg mest en massa småbarn som bråkade med varandra när jag klickade på länken. Och att säga att man hatar en person på grund av vilken mobiltelefon denne har? Dessa personer borde tänka om.

Hear hear!

En av mina absolut bästa vänner är inbiten Androidfantast och tanken på att han och jag skulle ryka ihop över våra respektive preferenser vad gäller operativsystem är fullständigt löjeväckande.

Jag menar egentligen, vem i hela friden bryr sig? Så länge man har friheten att använda det OS man gillar så borde väl allt vara frid och fröjd.

Kan man tycka.

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-04-05 17:13

detta kan vara den minst meningsfulla tråden jag läst. med din logik blev jag säkert fanboy precis.

Men det är väl klart att det finns rabiata fanbois. Det är nog ingen här som förnekar det. Men de finns i alla läger. Den ena sidan är inte värre än den andra.

Därför är en sån här tråd fullständigt meningslös. Speciellt när tråden skapas på ett forum som har en naturlig förkärlek för den ena sidan. Det är ju liksom ganska självklart vad reaktionerna kommer att bli.

Skapar man en sån här tråd på ett Mac-forum så anser jag att man är ett forumtroll, som bara vill ställa till bråk och skapa en hetsig debatt.

Hmmm... man kanske skulle starta en tråd i Loungen, där vi kan ha lite vadslagning om hur lång tid det tar innan den här tråden spårar ur och stängs/raderas.

  • Medlem
  • 2012-04-05 17:19

Vilken tur då att man är hardcore mactaliban, och inte nån mesig fanboy...

Jag säger bara IDGs kommentarsforum och det räcker

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-05 17:35

Det är vår i luften och fanboys från alla läger springer ut glada och lyckliga, trolleriet är ett minne blott.

För övrigt så vill jag bara påpeka särskrivningen i rubriken. Det heter "applefans" på svenska, inte "Apple fans"

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-04-05 17:58

Är medlem på ett annat forum som inte har något som helst med el-prylar att göra.
Men dom trådar som startas i negativ ton om Apple är just Android-pro personer och hyllningstrådar om Android.
Den enda tråden jag försvarat eller svarat på frågor är i tråden om Apple men när man gör det så är man en inbiten Applefan,sektmedlem och andra mindre trevliga benämningar.
Speciellt en person spyr galla över allt som har med Apple att göra och han är rabiat i sitt argumenterande till en sån nivå att det är lite skrämmande.
Det är nästan så man inte vågar nämna att man har en iPhone eller en MBP för att slippa glåporden.

Så min uppfattning är att det är Apple hatarna som skriker först och högst.
Det är bara att gå in på IDG och läsa kommentarerna om Apple nyheter kontra nyheter om Android så ser man att Apple hatarna skriker först och högst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-05 18:07

Frågan är om man definierar sin grupptillhörighet genom vad man gillar, eller genom vad man hatar.

Om storföretaget man lydigt ställer sig bakom inte har något värt att gilla finns bara hat-alternativet kvar.

Dessutom: oavsett om man leatar "fanboys" eller "haters" kommer man att hitta dem.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-04-05 18:11

Jag gillar mycket men väldigt få saker jag hatar

Bara på internet. Ärligt talat, är det någon här som kan föreställa sig att en liknande diskussion/kommentarer kunde förekomma ute i det riktiga livet? Om ja, skaffa en psykolog.

Känner att det är läge att kasta in den här i tråden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-04-05 19:03

Det bästa med denna tråd är ju faktiskt att den inte har ballat ur och att det ännu inte ser ut som att den kommer att låsas (trots flame bait). Sansat gäng här på 99. Eller jinxade jag det nu?

Bevaka tråden