Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera pdf öppnas i förhandsgranskning vid öppning av en pdf

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Varje gång jag öppnar en pdf fil, öppnas många andra pdf filer i min dator, vilket är relativt många. Jag vet inte riktigt ifall det är "pdf favoriter". Men behöver verkligen hjälp med att lösa det problemet..

Mvh

Är det inte något i Lion som gör att det återställer fönstren/dokumenten från tidigare sessioner? Skall gå att stänga av. (Själv kör jag fortfarande Snow Leopard så vet inte exakt hur).

Jag är ganska ny inom "mac-världen", så jag har än inte lärt mig hur systemet fungerar. Men även om jag stänger av alla öppna program, öppnas samma pdf filer igen när jag ska öppna en specifik pdf fil, vilket är rätt irriterande. Kan det finnas något som sparar pdf som favoriter och öppnar dessa vid varje pdf öppning...?

När alla dessa filer har öppnats , om du stänger ner dom en och en kommer de inte öppnas igen. Programmet återställer tidigare fönster som var öppna när du stängde ner det. Du kan stänga av den funktionen i Lion, kommer inte ihåg var bara..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-04-05 15:19

Från och med Lion så kommer varje applikation ihåg vilka fönster den hade öppna när applikationen stängdes/avslutades. Standardinställningen i Lion är att återställa/öppna alla fönster vid nästa start. Om du är ny med Mac (OS X) så kan det vara bra att veta att den har en något annan syn på förhållandet applikation och dokument jämfört med vad MS Windows har.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-05 15:24
Ursprungligen av macistheshit:

Hej

Varje gång jag öppnar en pdf fil, öppnas många andra pdf filer i min dator, vilket är relativt många. Jag vet inte riktigt ifall det är "pdf favoriter". Men behöver verkligen hjälp med att lösa det problemet..

Mvh

Du kan stänga av funktionen i Systeminställningar/ Allmänt: kryssa ur: Återställ fönster när program avslutas och öppnas igen. Nu kommer inte "äldre" pdf-filer öppnas.

1
Bevaka tråden