Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen bild i Android-appen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har testat allt nu med alla inställningar. Jag kommer åt min MyPlexserver men när jag startar en film får jag ingen bild utan bara ljud. Spola går också bra. Något jag kan göra? Testade att uppgradera till nyaste Beta Plex Server men ack.

marcus

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-02 23:18

Har du någon PLEXklient på en dator, får du bild där?
Vad är det för format på filmen, codec och container?

Ja jag har den senaste klienten på Macen och det har funkat i flera år nu. Men Android appen funkar inte. Fick det att funka för ett tag sen på Gingerbread, det kan ha att göra med Ice cream sandwich som jag installerat på mobilen...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-04-03 11:49

Jag tror inte plex-appen fungerar med ICS.

Jag trodde först det var för att jag körde custom-rom som det inte fungerade på telefonen, men det fungerar inte på surfplattan heller och den romen är visserligen custom den med, men baserad på originalrom.

Okej Json_81 kan vara ICS som är problemet..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-04-23 09:20

Jag grävde lite i det, och det är många som har problem med ICS och plex.
Det verkar som att det ska fungera om telefonen/platta fått ICS officiellt vilket kan förklara varför det inte fungerar för mig.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-04-27 09:44

Har nu fått ICS officiellt till min Acer Iconia A500 och plex fungerar fortfarande inte, så det är nog appen som behöver en uppdatering.

1
Bevaka tråden