Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amerikansk Airport express

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag kan köpa en amerikansk airport express för en billig peng. Min fråga är följande: är det bara att koppla av "slutsteget" där man sätter i kontakten och sätta på en svensk variant t.ex. den som följer med min macbook laddare? Vet någon om det är problem med inställningar vad gäller wifi-frekvenser? Måste man rent av köpa en svensk airport express?

Mvh Martin Segerblom

Här hittar du info om allt du söker:

Apple - AirPort Express - Tech Specs

Som du kan se klarar den 110-230 volt, så du behöver bara byta själva kontakten. Däremot använder de andra kanaler i USA jämfört med i Europa. Vad det betyder rent praktiskt vet jag inte.

Amerikansk Airport express

Alla airport är samma world wide

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-02 22:47

Är de? I USA är inte kanal 12 och 13 tillåtna, men det kanske räcker med en inställning i Expressen för att få tillgång till dessa.

Ursprungligen av kenjon:

Är de? I USA är inte kanal 12 och 13 tillåtna, men det kanske räcker med en inställning i Expressen för att få tillgång till dessa.

Är det någon som vet vad dessa kanalspecifikationer betyder i praktiken?

Martin

Ursprungligen av segerblomma:

Är det någon som vet vad dessa kanalspecifikationer betyder i praktiken?

Martin

List of WLAN channels - Wikipedia, the free encyclopedia

Ursprungligen av kenjon:

Är de? I USA är inte kanal 12 och 13 tillåtna, men det kanske räcker med en inställning i Expressen för att få tillgång till dessa.

Aktiveras och inakativeras beroende på vilket land man väljer i airport.

Ja precis, beror endast på firmware (inställningar). Oavsett router.

1
Bevaka tråden