Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn zoomar in trots att jag inte vill det när jag rör musen!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag installerde Lion som operativt system har jag fått en bieffekt i form av att om jag rör musen så zoomar datorn i " typ Ken Burnes effekt" finns det någon i detta forum som vet hur jag kan avaktivera denna funktion, då jag hade SL så fanns inte detta problem.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-04-01 11:47

Det är inte en ruta som visar inzoomning?
I Inställningar under Universal Access kan man aktivera en förstoringsglas-funktion för de med sämre syn.
Denna kan slås av och på med alt-cmd-8.

Men du kanske menade något annat, kan du visa en video eller bilder på problemet?

Det kan vara Systeminställningar/mus/gester om man har en senaste snitt Applemus till datorn.
man kan "sladdra omkring" med styrplattegester uppepå musens yta. - görfräckt.
men när jag kollar karta på Hitta/Eniro håller jag på bli vansinnig.

Kolla om du har antingen som mattiL säger ngt med handikappinställningarna eller ngt med gester i inställningarna.

Oftast räcker det att jag rör musen några cm sidled, hö el vä så zoomas texten in detta händer endast i Safari.
Gick in via systeminställningar - mus hittade att smart zoom effekten som var inbockad kan troligen vara detta som händer då jag för musen endast några cm sidled, provar att bocka ur denna och se om problemet kvarstår, behövde lite hjälp på traven tack för era svar!:D

1
Bevaka tråden