Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Allsvenskan 2012

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jajjemens! Nu drar det igång! Fyfan va gött! Som man längtat!
Personligen vill, hoppas och tror jag att IFK Göteborg tar hem guldet i år. Det lär dock finnas helt andra åsikter på forumet. Bekänn färg nu kära medlemmar, i tråden diskutterar vi allt som har med Allsvenskan 2012 att göra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-01 17:15

Oh, det här kan bli en intressant tråd

Jag är inbiten Djurgårdare, missade i princip inte en match (live hemma) fram till för ett par år sen och hade säsongskort på Stadion. Numera är det via TVn jag följer DIF. Ser alla matcher. Tippar att vi blir placerade mellan 3:e och 7:e plats i år.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-01 18:29

IFK floppar, MFF tar guldet.
Ellos ser riktigt tama ut.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-04-01 19:29

Alltid tyvärr tufft att försvara guldet, så jag tror IFK tar hem det.
Om hjärtat bestämmer så lägger vi snart 6:e titel i följd till högen.

Härligt med allsvenskan. Jag är övertygad om att Örebro tar guld!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-01 19:50

Och efter dagens match är jag ännu mer säker på att IFK floppar, Syrianska kom igen...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2012-04-01 20:50

Två allsvenska östgötaderbyn att se fram till. Det var ett tag sedan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-01 21:34

Imorgon drar det igång, för MFF:s del. Underbart!

Man fick ju även en fin avslutning på söndagen när man fick se Syrianska golva ifk...alltid lika fint!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-04-02 07:46

AIK-MAIF 0-0 hehe, en sak är säker; det blir nog inte Stockholmslagens år...
Mjäääääällllbyyyyy!

Riktigt surt att tappa en ledning och förlora mot Syrianska på det sättet igår. Det jag såg var ett lag som har sjukt duktiga spelare, men som inte är samspelta än. Tyvärr kom ju målen även i en period då Änglarna hade bra spel och var nära 2-0.

Hur som haver, det som krävs för att IFK Göteborg ska kunna ta guld i år är att man får ordning på framförallt defensiven. Erik Lund är fan en hälsorisk som vänsterback och har så varit sen han började spela i A-laget!

Eleganterna spelade inget vidare på fästningen i lördags. Tre poäng blev det dock vilket är det som räknas. Känns dock inte som ett guldlag. å andra sidan så levererade inget favoritlag i premiäromgången. Men hoppet är det sista som överger en.

Heja di gule!

Haha, helt rätt Taccarino. Det tröstade vi oss med idag:
"Skönt att ingen annan av guldfavoriterna spelade bra i helgen heller"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-02 22:42

Ja, det var en pissig premiär...bara tack och god natt för idag.

Vi ligger iaf före skattefuskarna och hif, man får trösta sig med det lilla.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-04-06 09:01

För egen del känns Allsvenska som mellanmjölk i år. Detta pga att laget i mitt hjärta skrällde negativt i fjol och åkte ur. Men Superettan drar ju igång idag, så vi får hoppas att experttipsen håller (vilket de nästan aldrig gör ) och att laget från Palmernas stad tar sig upp direkt.

Angående Allsvenskan;
Om HIF kan hålla isär Allsvenskan och CL-kvalet tror jag nog att de kan försvara guldet. Om de fokuserar för mycket på CL, som de regerande mästarna nästan alltid gör, så tror jag att AIK kan bli farliga.

AIK såklart. Men vem bryr sig om fotboll egentligen?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-04-06 19:16

Tråden om Allsvenskan 2012

"Fotboll är inte en fråga om liv och död. Det är mycket viktigare än så" Bill Shankley

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-07 16:15

Idag tog Allsvenskan 2012 slut, på återseende 2013 (förhoppningsvis inte i Superettan)

Ursprungligen av zappee:

Idag tog Allsvenskan 2012 slut, på återseende 2013 (förhoppningsvis inte i Superettan)

Låt mig gissa att du är Malmöit?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-04-07 17:00

Tyvärr är väl detta Allsvenskans förbannelse. Det kan gå _precis_ hur som helst, varje år. Förrförra året kunde fasen MAIF vunnit om de haft lite tur i ett par matcher, för att nästa år vara på väg ur. Och sånt gäller ju inte bara smålagen, MFF, AIK, Blåvitt, alla lag kan vinna eller försvinna, varje år, och ingen verkar kunna säga på förhand hur det blir.

Ursprungligen av bollman:

Tyvärr är väl detta Allsvenskans förbannelse. Det kan gå _precis_ hur som helst, varje år. Förrförra året kunde fasen MAIF vunnit om de haft lite tur i ett par matcher, för att nästa år vara på väg ur. Och sånt gäller ju inte bara smålagen, MFF, AIK, Blåvitt, alla lag kan vinna eller försvinna, varje år, och ingen verkar kunna säga på förhand hur det blir.

Nu är jag förvisso partisk, men sen 2004 har IFK slutat bland de tre bästa i sammanlagt fem säsonger. Så helt stämmer det ju inte

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-04-07 18:22

Det tycker jag är lite av tjusningen med Allsvenskan. Tyvärr gör ju detta fenomen svenska lag svagare i de europeiska cuperna.

Phew! Årets första, och förmodligen en av de viktigaste poängen, med hem från Solna och AIK. Dessutom togs den i sista minuten, välförtjänt som satan!

Häcken verkar förövrigt skörda hem satans mycket mål redan från start. Ska bli intressant att följa lite vid sidan.

Senast redigerat 2012-04-12 22:34

Känns bra för tillfället att vara Hisingsbo Kan det vara dags i år? Haha! À nä... Tror inte det va! Men WTF!

/ En av få Häckensupporters!

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-04-13 08:55

Jag tror att Häcken kommer att vara med i toppen hela året, de har ett bra lag. Tror inte att årets första matcher är tillfälligheter.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2012-04-13 16:01

Som ÖISare är man ju kluven till Allsvenskan överhuvudtaget... Är mest glad åt underdogsen Åtvidaberg och Häcken framgångar och njuter av storfavoriternas magplask. Tyvärr är ju den glädjen kortvarig då "ordningen" kommer återställas efterhand som säsongen fortsätter.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-29 19:28

Lägg ner Allsvenskan, varenda match avgörs p.g.a dessa korpdomare. Helt sinnessjukt...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-30 08:50
Ursprungligen av zappee:

Lägg ner Allsvenskan, varenda match avgörs p.g.a dessa korpdomare. Helt sinnessjukt...

Ja, det är fullkomligt vansinne!

Den där Lerjéus framför allt, jag tror seriöst att han har inte gjort en enda bra match i Allsvenskan...ever. Helt bedrövligt hur svenska domarkåren kan få tillåtas agera som de gör!

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-05-02 11:52

Hade det inte varit för att Martin Hansson inte förstår handsregeln så är han helt OK. Hans problem är att det just dyker upp ett par avgörande handssituationer varje match han dömer.

Domarna i Allsvenskan håller väl ungefär samma kvalitet som Allsvenskan i stort. Dvs, ganska halvtaskiga.

Generellt brukar ju svenska domare vara mycket bättre internationellt än nationellt. Se bara på Anders Frisk när han dömde, totalt värdelös i Allsvenskan, men helt grym i EM, VM och CL. Märkligt att det kan vara så.

Känns fan som att Elfsborg redan tagit hem skiten i år.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-23 17:01

Upp till övriga lag nu att visa att ellos inte är så bra som tabellen säger att de skulle vara.

MFF gjorde sin del nu, alla andra får nu också bromsa dem.

Bevaka tråden