Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in på mitt användarkonto

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • partille
  • 2012-04-01 00:39

Tjenare!

Sitter på ett litet problem.
Har en MBP från i fjol som funkat kalas fram tills igår efter att jag höll på med nyckelprylarna.
Kan nämligen inte hur eller när som helst använda min e-legitimation så jag laddade ned den på nytt och den sa att det var en "unknown" utgivare eller nåt. fick det att funka lite sådär, jag hade plötsligt 2 stycken
e-legitimationer som växlade, jag gav upp och stängde av eftersom jag till slut lyckade att deklarera i alla fall.

Men när jag skulle starta datorn igen lite senare kunde jag plötsligt inte logga in på mitt konto. Den säger inte att lösenordet är fel utan det är som den skall hoppa in på homeskärmen men så kommer den tillbaka
till inloggningen igen i en lite dov färg som ändrar sig till normal efter någon sekund.

Jag googlade och provade lite allt möjligt men inget gav resultat.
Jag lyckas logga in som root men när jag är inne som det kan jag inte manövrera min gamla konto, tänkte att jag tar bort användaren och skapar en ny med samma homemapp och på så sätt behåller alla mina grejer men icke
jag kan inte ta bort min användare..

nån som har något hett tips? vill liksom behålla alla mina grejer

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-04-01 12:06

Kan du som root kolla i Console (Konsollen på svenska?) om du har några felmeddelanden som verkar relatera till ditt användarkonto och den tid du senast försökte logga in med det kontot?

Console är OS X systemhändelselistor samlade i ett fönster, exv. messages, kernel, windowserver med flera.

Jag startar Console via Spotlight (skriver conso i Spotlights sökruta).

Har du någon fräsch Time Machine-backup?

Ursprungligen av mattiL:

Kan du som root kolla i Console (Konsollen på svenska?) om du har några felmeddelanden som verkar relatera till ditt användarkonto och den tid du senast försökte logga in med det kontot?

Console är OS X systemhändelselistor samlade i ett fönster, exv. messages, kernel, windowserver med flera.

Jag startar Console via Spotlight (skriver conso i Spotlights sökruta).

Har du någon fräsch Time Machine-backup?

Systemmeddelanden om man kör svenskt system.

  • Medlem
  • partille
  • 2012-04-03 21:18

Jag kollade i console men fann inget som tyder på att den inte accepterat inloggningen. Jag såg dock inte mitt användarnamn bland texten heller.

Nej, jag har ju tyvärr inte någon sådan, klantigt nog.

ingen annan idé om vad jag kan göra?

1
Bevaka tråden