Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mid 2011 (lion) tappar specifikt wifi nätverk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-03-31 12:39

Hej!

Jag har sökt runt lite på ett problem som jag upplever med min macbook air mid 2011 (lion) men jag har inte riktigt hittat någon bra lösning. Mitt problem är att den kan tappa kontakten med min router dlink dir 655 som är krypterad med wpa2 personal när jag stänger ned locket över en längre stund, säg en natt. När jag sedan försöker öppna den igen så hittar den inte mitt nätverk men den verkar hitta alla grannars nätverk utan problem. Jag brukar kunna lösa problemet med att radera wifi helt från nätverksinställningar, starta om och lägga till det igen så fungerar det. Jag har inte märkt samma problem när jag sitter på andra nätverk men då brukar jag inte heller låta den vara nedstängd över en natt så det är delvis svårt att säga säkert. Jag hoppas att någon här inne på forumet kan hjälpa mig, jag kanske även borde tillägga att mobilen inte har några problem att hitta nätverket när macen har det. Tack på förhand!

Tips, prova att ändra wifi-kanal i routern, kan vara att någon grannes ligger och stör på samma/nära kanal.

Brukar lösa dessa typer av problem.

1
Bevaka tråden