Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prisvärd filmscanner för udda format

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver scanna en massa neg i formatet 24x58 mm men min scanner vägrar låta mig bestämma filmformat själv. Någon som kan tipsa om en prisvärd (säg max 3000 kr?) scanner som låter mig scanna vilka format jag vill utan att "autobeskära"?

Den här tar 120-film. Frågan är hur programvaran beter sig. Sådant brukar inte avslöjas i specsen.

Jag har en Epson V600 sedan drygt ett år tillbaka och är jättenöjd. Köpte den primärt för att scanna vanliga negativ. Medföljande programvaran har jag lagt åt sidan till förmån för Vuescan.

En fördel med V600 jämfört med många andra scannrar är att den inte behöver värmas upp innan användning.

Scanner Review: Epson Perfection V600

Intressant - har du lust att testa att scanna exempelvis ett och ett halvt neg och se vad scannern tycker om det? Det skulle jag uppskatta Intressant recension förresten, tackar. Testar Vuescan med min gamla scanner (CanoScan LiDE 600F) nu, verkar faktiskt funka att beskära som jag vill mha det programmet. Får utvärdera lite här...

Senast redigerat 2012-03-31 16:08
1
Bevaka tråden