Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med plugin för SVT Play

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er,
Har problem med SVT play plugged. Bilden är ok men inget ljud...?
PMS 0.9.5.2
PMC 0.9.5.2
flash 11.1.102.64

DVS det senaste av allt..

Några ideér?

/ Pelle

Ursprungligen av Pleximan:

Hej på er,
Har problem med SVT play plugged. Bilden är ok men inget ljud...?
PMS 0.9.5.2
PMC 0.9.5.2
flash 11.1.102.64

DVS det senaste av allt..

Några ideér?

/ Pelle

Du har inte den senaste PMS:en. Auto-update är inte påslaget för Laika-serien ännu (av olika anledningar) så du måste manuellt ladda hem senaste PMS: Get Plex!
Jag är inte säker på att det löser problemet men det kan vara värt att testa.

Har gjort det...löste inget

Har däremot konstaterat att på min mbp fungerar det... Där kör jag:
Flash: 11.1.102.62
PMS 0.9.5.0
PMC 0.9.5.1

Kanske måste backa tillbaka även på minin? Finns äldre versioner att hämta någonstans?
Skulle det gå att kopiera fr mbp till mini?!

Skulle vara fantastiskt att ha en dokumentation om vad som fungerar i de olika versionerna. Ett dokument som alla kan bidra till med erfarenheter.

Vad skulle man behöva ha koll på? OS, PMC,PMS, Flash, Silverlight, ATV klient. iOS klient, vad fungerar o vad fungerar inte. Just nu känns det som det finns många buggar att navigera runt.

Som det är nu så ångrar jag att jag uppdaterade från versionen innan myPlex infördes. (kommer inte ihåg vad den hette, har dock inte haft problem med just den funktionen) Då fungerade allt fantastiskt bra och dessutom va UI bättre, tycker jag iallafall.

Jag älskar fortfarande plex, men det är lite jobbigare just nu
Skulle gärna se att det fanns ett sätt för er att ta betalt för PMS, PMC och pluggar. Tror att många skulle vara beredda att lägga upp en god slant för en fungerande lösning.

Ja, det är bara att kopiera PMS från din MBP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-30 13:14

Funkar inte net.rieter.xot-3.2.13 med plex? Kör det i XBMC och det ger alla svenska playkanaler utan reklam och ett gäng utländska.

/R

Ursprungligen av robber:

Funkar inte net.rieter.xot-3.2.13 med plex? Kör det i XBMC och det ger alla svenska playkanaler utan reklam och ett gäng utländska.

/R

Aldrig hört talas om det. Har ingen gjort en Plex-plugin av den så finns det ej. Det är inte samma pluginarkitektur de två apparna emellan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-30 15:23
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Aldrig hört talas om det. Har ingen gjort en Plex-plugin av den så finns det ej. Det är inte samma pluginarkitektur de två apparna emellan.

Då vet jag!
Var bara nyfiken.

/R

Hej,

Har problem med flera kanaler bl.a. de tre svenska Play kanalerna som inte fungerar
Har kryssat för Avvaktivering funktionskontroll i PMS
Fungerar dom inte med PMS på Linux?
Är de som inte fungerar nedan liksom Spotify OSX only?

CNN och Kanal 5 (Ett fel inträffade när innehållet lästes in)
TV4 och SVT Play 3.1 (inga avsnitt att välja, bara kategorier)
Apple Movie Trailer (trailers starter inte, waiting for response)

PMS på NAS 0.9.0.6.11
Samma problem på Plex Client på iOS, Mac och ATV2

Kanaler som fungerar är t.ex. Vimeo, YouTube, TED Talks, iMovies

Senast redigerat 2012-04-09 13:07
Ursprungligen av RobertSmith:

Hej,

Har problem med flera kanaler bl.a. de tre svenska Play kanalerna som inte fungerar
Har kryssat för Avvaktivering funktionskontroll i PMS
Fungerar dom inte med PMS på Linux?
Är de som inte fungerar nedan liksom Spotify OSX only?

CNN och Kanal 5 (Ett fel inträffade när innehållet lästes in)
TV4 och SVT Play 3.1 (inga avsnitt att välja, bara kategorier)
Apple Movie Trailer (trailers starter inte, waiting for response)

PMS på NAS 0.9.0.6.11
Samma problem på Plex Client på iOS, Mac och ATV2

Kanaler som fungerar är t.ex. Vimeo, YouTube, TED Talks, iMovies

Jag har tyvärr ingen Linuxburk, så jag kan ej dubbelkolla åt dig. Men vad jag vet är att under 2011 så fanns inte stöd i Linuxversionen för pluginer som använder WebKit som bas. Jag har en gnagande känsla att så fortfarande är fallet. Jag återkommer ifall jag får det konfirmerat.

Det gick snabbt. Det är fortfarande så att endast OSX och Windows (Vista eller nyare) har stödet för WebKit-plugins.

En utvecklare har tagit tag i att skriva om koden för SVT Play-pluginen, där det det lilla mobila XML-API:et (som SVT nu har på sin hemsida) används för att förhoppningsvis stärka tillförlitligheten i Plex. Den är inte klar ännu, vi får nu räkna med någon veckas utvecklingstid (eftersom han jobbar med andra pluggar också). Så håll tummarna vänner!

1
Bevaka tråden