Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta program med parametrar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-29 14:17

Försöker köra ett program via en citrixserver. Allt funkar skitbra förutom att jag inte kan få programmet att ta med ett argument i uppstarten.

När jag kör i Windows har jag en batfil med denna text:
@echo off
"ICA Client 11\wfica32.exe" "ICA Client 11\PDMS Pow.ica" /param:" GAA"

Skulle uppskatta enormt mycket om någon kunde hjälpa mig att få det att fungera i OSX.

Det jag har testat är att skapa ett Applescript:
do shell script "open -a /Users/yksi/Applications/PDMS_Pow.app --args /param:' GAA'"

Detta startar programmet men bryr sig inte om GAA.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-29 14:32

I och med att OSX är baserad på FreeBSD så bör du nog köra med *NIX-syntax. Så enligt ovan så skickar du "/param:' GAA'" som parameter till applicationens main(). Ville du egentligen inte bara skicka "GAA"? Slutligen kan det ju finnas skillnader i applikationen beroende på vilken plattform den körs. Vad säger dokumentationen för just PDMS_Pow och OSX?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-29 15:09

Problemet är att det inte finns nån dokumentation. PDMS_Pow är en laddningsfil för citrixservern. Parametern är för att rätt projekts evars ska laddas på servern, GAA är projektkoden. Egentligen är det ju PDMS_Pow.ica jag vill köra med argumentet men det hade jag ingen aning om alls hur jag skulle skriva för att starta så provade att göra om till en app. Har bara haft mac sen i måndags tyvärr

1
Bevaka tråden