Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortering av TV-serier i iTunes har slutat fungera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-10 02:53

Nu fattar jag verkligen ingenting.

Jag använder en ATV2 i vardagsrummet och en ATV2 i sovrummet. Jag kör OS X 10.7.3 på min MBP och hade inte uppdaterat iTunes till 10.6. Inte heller var någon av ATV2'orna uppdaterade till senaste OS utan de körde näst senaste. All min media ligger på en NAS.

Idag när jag kom hem efter jobb så var alla TV-serier i en helt knepig ordning, jag lyckades inte reda ut alls hur det var ställt utan allt var omkastat. Jag startade om iTunes men problemet kvarstod, dock började iTunes krascha av sig själv flera gånger på raken...jag hann knappt starta det innan det kraschade på nytt. Jag testade då att uppdatera iTunes till 10.6 men problemet kvarstod men efter ett tag slutade krascherna och det har hållit sig sedan dess (peppar peppar).

Problemet med ordningen av TV-serier kvarstår dock och jag kan VERKLIGEN INTE reda ut det! Allt är omkastat huller om buller på mina ATV2 men i iTunes är allt i bokstavsordning som det ska vara! Jag testade att uppdatera en av mina ATV2 till senaste OS (5.0) men det hjälpte inte ett enda dugg, fortfarande samma problem.

Jag tog då bort alla TV-serier från iTunes för att då lägga till dem igen. Vad händer då? Jo, problemet är kvar!

Jag står helt handfallen, jag har absolut INGEN aning om vad som har skett eller vad jag ska göra åt det? Snälla, hjälp mig.

EDIT:

Jag tog som sagt bort alla TV-serier för att sedan lägga till dem i iTunes igen. Jag märker nu att den ordningen de får på ATV2 (både under kolumnen "Efter TV-program" samt under "Osedda") är i den ordningen jag la till dem i iTunes igen! Va fasen, allt är snett. Den ska ju strunta i vilken ordning man lägger till dem, den ska sorta alfabetiskt. Sedan finns det mig veterligen ingenstans i ATV2 där man kan ändra sorteringsordning.

Gah, jag behöver verkligen hjälp.

Senast redigerat 2012-03-29 09:25
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-10 06:22

Såg att jag hade samma fel. TV-programmen ligger inte i rätt ordning. Det var dock efter jag uppgraderat iTunes och ATV2. Skall prova att bygga om databasen i iTunes, när jag känner att jag har tid. Det torde ta en stund.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-10 17:12

Det hjälper tydligen inte att ta bort och lägga till igen, då hamnar de endast i ordningen man lägger in dem i.

Detta är helt kass, hur kan man förstöra något så vitalt som att ha det ordnat i bokstavsordning?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-12 10:41
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-12 11:30

Jag har skickat in en rapport nu, hoppas ni andra också gör det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-29 07:53

Äntligen!

iTunes 10.6.1 provides a number of improvements, including:

- Fixes several issues that may cause iTunes to unexpectedly quit while playing videos, changing artwork size in Grid view, and syncing photos to devices.
- Addresses an issue where some iTunes interface elements are incorrectly described by VoiceOver and WindowEyes.
- Fixes a problem where iTunes may become unresponsive while syncing iPod nano or iPod shuffle.
- Resolves an ordering problem while browsing TV episodes in your iTunes library on Apple TV.

Apple Releases iTunes 10.6.1 Update - Mac Rumors

1
Bevaka tråden