Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Matar ut hårddisk själv

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon ge mig ett råd varför en ( alltid densamma) av mina externa hårddiskar matar ut sig själv!. Jag använder den som backup för mina bilder. Om den står sysslolös bara en lite stund så matar den ut sig själv. Några tips varför?

Lasse

  • Medlem
  • 2012-03-28 23:55

Den kan vara inställd på att gå ner i vila om den inte är aktiv en viss tid.

Varför alltid samma disk, och bara den! Vad jag kan se så ställer man strömspar globalt, eller?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-29 22:54

Hårddiskar kan ha en egen inställning för det. Kolla på tillverkarens hemsida.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-30 03:09

Får du upp någon varning om att disken matades ut felaktigt eller unmountar den helt sonika? Kan vara glapp någon stans eller även fel i nätdelen till hårddisken. Har du testat med en annan kabel? Testa även en annan port på datorn.

Jag har precis samma fel, den externa HD som jag använder för TimeMachine matar ut sig själv, sen startar den om, matar ut osv så där håller den på hela tiden?

Jag kopplade in den till min PC för att se att det fanns något kvar på den och det finns det, sen kopplade jag in den i min iMac igen och då kom ett nytt meddelande upp "ändrat identitet?" Jag har inte ändrat något? Verkar som moment 22 (loop) ??? Har testat med andra portar, annat nätagg men inte annan USB kabel till den externa hårddisken eftersom den är lite speciell. Har bara den!

1
Bevaka tråden