Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När gick du på Bio senast?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bio har ju varit något som hållit sig någorlunda på tillväxt de senaste åren. Därför kan vi köra en liten tråd om det.

  • När gick du på bio senast, och vilken film såg du?

Sedan kan vi ju fylla på tråden löpande även om man redan tidigare har gett ett svar.

Jag gick på bio senast för ett par månader sedan och såg på senaste delen av Twilight Story. Nu väntar den sista delen i November, vilket känns som en alldeles för lång tid för att vänta på en film.

Alldeles för sällan, minns inte ens när jag gjorde det senast.

Skärpning!

Jag försöker minnas... Inte sen jag flyttade till Malmö i alla fall, det var för över ett år sedan. Senaste biobesöket var alltså i Växjö, men jag kan verkligen inte minnas vilken film det var... Kan det ha varit Inception?

Ska definitivt gå och se Prometheus när den kommer.

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-03-28 15:15

Blev bjuden på TinTin på min födelsedag i november förra året. Innan dess minns jag inte när det var

Den mystiska ön i 3D med barnen för några veckor sedan.

När gick du på Bio senast?

I helgen såg jag Alfons. Jag går på bio 2-4 ggr i månaden - ibland med lilltösen men oftast själv på vuxenfilm.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-28 15:22

Senaste var jägarna 2 alldeles innan den slutade gå på Bio. Vi var sammanlagt 4 personer i biosalongen

Oj,

Det kan ha varit när beetlejuice gick på bio, när var det månne ? ----->avstickare til imdb ----> aha 1988 !

LÄNGE SEDAN !

I lördags. Jag såg The Artist, en fantastisk film.

Innan dess så var det ett tag sedan, jag tror att det kan ha varit Toy Story 3.

Jepp - den är på listan - den och Järnladyn. The Artist ska nog absolut ses på bio :-). Klämmer nog en imorgon kväll.

När jag bodde i förort var jag inte alls på bio lika ofta - idag har jag promenadavstånd till två biografer (Söder). Detta är en av anledningarna till att jag betraktar Kungsholmen som en...tja, jag vet inte vad jag ska kalle det...en sovförort nära kärnan? Det finns ingen biograf på Kungsholmen (!!!). Den stadsdelen är därmed ett skämt.

Ursprungligen av Papperskatt:

I lördags. Jag såg The Artist, en fantastisk film.

Innan dess så var det ett tag sedan, jag tror att det kan ha varit Toy Story 3.

bio ? som små barns förälder är enda möjligheten att gå på bio om man har bio hemma .... (hemmabio)

Ursprungligen av gotfredsen:

bio ? som små barns förälder är enda möjligheten att gå på bio om man har bio hemma .... (hemmabio)

Du får väl ordna med en barnvakt så att du har tid och utrymme att gå på bio en kväll.

Ibland har jag lite svårt att förstå småbarnföräldrars resonemang. Om man nu inte har barn som har speciella behov av något slag och därför inte kan ordna med tillfällig barnvakt av olika skäl.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Du får väl ordna med en barnvakt så att du har tid och utrymme att gå på bio en kväll.

Ibland har jag lite svårt att förstå småbarnföräldrars resonemang. Om man nu inte har barn som har speciella behov av något slag och därför inte kan ordna med tillfällig barnvakt av olika skäl.

om du inte själv är småbarns förälder så säger jag att vänta du bara ... vänta du bara .. så får du se ...

ord som "det går att ordna" år få förunnat för många småbarnsföräldrar ...

det är en ren lyx om man som småbarnsförälder har möjligheten att lätt ordna en barnvakt ..

jag var själv lite naiv innan jag blev 2 barns far på sådana punkter .. man åå vad fel jag hade ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-28 15:49

Jag tror inte jag varit på bio sen år 2001, Cast Away med Tom Hanks, och det besöket var för att den tjejen jag hängde med då vill gå på bio Pinsamt att jag inte varit på bio sen dess.

Det måste ha varit 1:a delen av Tolkientrilogin… …2001 :">

Runt nyår: Martha Marcy May Marlene (2011) - IMDb
Innan dess var det väl typ 2000 och Sånger från andra våningen.

Den senaste var Hamilton-rullen I Nationens Intresse. Den var väl okej men inte så mycket mer. Varför ska alla regissörer numera envisas med skakiga handkameror så snart det ska vara actionscener?

Ursprungligen av Arnold Corns:

Den senaste var Hamilton-rullen I Nationens Intresse. Den var väl okej men inte så mycket mer. Varför ska alla regissörer numera envisas med skakiga handkameror så snart det ska vara actionscener?

Skyll på Spielberg och Saving Private Ryan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-28 16:46

Såg Alla vilda i förra veckan, Järnladyn och The Artist i helgen och ska se Kvarteret Skatan i morgon kväll.
Film är bäst på bio!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-28 17:42

Jag gick 2008 med min systerdotter och såg Lassemajas detektivbyrå - Kameleontens hämnd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-28 17:44

Jag förstår om man inte kommer iväg på vuxenfilm när man har barn men går ni inte på bio tillsammans med barnen?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-03-28 17:52

Sagan om ringen. Dom tre som gick med nåt års mellanrum. När var det, 10 år sedan?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-28 18:07

Många år sedan.
Av principskäl undviker jag att stödja mediamaffian.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-28 18:18

I morgon torsdag ska jag på bio med min dotter. Hunger Games någonting, hon fick välja fim, ingen aning

Hunger, jag äter popcornen, dom är liksom smörgula, och godast på bio

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-28 18:27

och numera är popcon nyttiga
Popcorn är nyttigt - Lilla Aktuellt | svt.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-28 18:42
Ursprungligen av Katinka:

och numera är popcon nyttiga
Popcorn är nyttigt - Lilla Aktuellt | svt.se

Skalen är jätte nyttiga påstår forskarna, dom som fastnar så irreterande mellan tänderna och svalget ibland

Okey nu fick man ytterligare en anledning att gå på bio mer ofta, för popcorn skalens skull

Jag köper alltid stor gemensam popcorn hink, roligast att dela men någon nära och kära

Går man ner i vikt av skalen också

Inte vart på bio på säkert ... minst 5 år....det är säkert 7-8 år sedan.
ja, 2005 tror jag att jag var på Bio.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-28 18:55
Ursprungligen av CUBEIS:

Skalen är jätte nyttiga påstår forskarna, dom som fastnar så irreterande mellan tänderna och svalget ibland

Okey nu fick man ytterligare en anledning att gå på bio mer ofta, för popcorn skalens skull

Jag köper alltid stor gemensam popcorn hink, roligast att dela men någon nära och kära

Går man ner i vikt av skalen också

Nej, det är choklad man går ner i vikt av
Ät choklad ofta

Nu blir man lite nyfiken och vill nästan ha en omröstning. En majoritet av 99orna går inte på bio?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-28 19:09

Senast jag var på Bio var den sista Sagan om Ringen filmen och har inga planer att på att gå igen.
Vem fan vill sitta med en massa okända personer som inte kan hålla käften eller käka sitt godis tyst.
Sjunker hellre ner min egen soffa och kollar på en film på min egna storbild

Bevaka tråden