Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar vanliga headset med min Mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Pga att det finns så dåligt utbud av usb-headsets anpassade för mac så undrar jag om min hörlursingång beter sig som på ipad/iphone? Med andra ord att jag skulle kunna använda headsets (tex bose aei2) till macen och att givetvis då använda både lurarna och den inbyggda micen.

Normalt sett så tror jag inte att det ska vara något problem så länge som din 3,5mm-kontakt är en kombinerad för ljud och mikrofon. Men egentligen så är det väl bara genom att pröva som du verkligen kan få veta till 100%.

Ursäkta moderator, men nu när du ändrade topic så blev det en annan fråga.

Ursprungligen av denniswall:

Ursäkta moderator, men nu när du ändrade topic så blev det en annan fråga.

Ja, det blev lite fel vid första ändringen. Men vad jag förstår så handlar din fråga om att använda helt vanliga headset till din Mac. Dvs - om t.ex. Bose Aei2 fungerar i hörlursutgången om man även vill ha en fungerande mikrofon.

Om jag har missförstått det även med den senaste rubriken så ta gärna kontakt med mig i PM.

Nu ändrades topic igen:) den var bäst först tyckte jag, hehe. "vanliga" headset har separata kablar, något jag vet ej funkar då imac har line-in och inte mic-in.
Usb funkar men med dåligt mjukvarustöd oftast.

Därför undrar jag om någon vet om imacs (2010) hörlursingång beter sig som dem på ipad etc?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-03-28 11:32

iMac 2010 ska ha stöd på för iPhone headset. Så om ditt Bose är helt kompatibelt, då ska det fungera.

Goda nyheter Mija! Tackar. Bose ae2i ska vara iphone kompatibelt . Ska försöka låna lurar och bekräfta senare i tråden.

1
Bevaka tråden