Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort i G5:a

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-30 13:09

Sitter och konfar min G5:a nu.. och funderar vilket grafikkort jag skall välja... det dyraste är uteslutet och kvar är då GeForce FX 5200 eller ATi Radeon 9600... det skiljer ju ca 300 svenska riksdaler mellan dem... så vilket är fränast?

mvh
/Peter Esse

ATi Radeon 9600. Nuff said.

  • Medlem
  • 2003-06-30 15:26

NVidias säljstrategi går ut på att släppa ett svindyrt kort som vinner tester för att sedan mångla ut billiga skitkort, med snarlika namn, till massorna...

...och det verkar fungera bra för dem, men som konsument kan man strunta i att köpa budjetkorten.

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
NVidias säljstrategi går ut på att släppa ett svindyrt kort som vinner tester för att sedan mångla ut billiga skitkort, med snarlika namn, till massorna...

Nog känns det så alltid. Så länge det var MX mot Ti var det ju hyfsat lätt att skilja på i alla fall, men visst lät det "fint" med ett GForce 4 så länge man struntade i de där bokstäverna på slutet.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-30 17:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Nog känns det så alltid. Så länge det var MX mot Ti var det ju hyfsat lätt att skilja på i alla fall, men visst lät det "fint" med ett GForce 4 så länge man struntade i de där bokstäverna på slutet.

Fast å andra sidan var jag rätt nöjd med mitt MX också men det var på den gamla pc tiden det.

Kolla testet av Radeon 9600 Pro på TomsHardware. Hamnar en bra bit över GeForce FX 5200U i samtliga tester.

1
Bevaka tråden