Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken bok läser du just nu?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har trådar om vad man lyssnar på, filmtips och så vidare. Tänkte vi kunde ha en tråd om vilka böckerr vi läser just nu.

För tillfället tragglar jag mig igenom Iliaden. Bättre sent än aldrig...

Vad läser ni?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-03-25 13:39

Iliaden har jag läst ett antal gånger, förvisso inte på originalspråket utan en svensk översättning.
Just nu ligger Eiji Yoshikawas En hjältes väg på sängbordet, handlar om svärdhelgonet Miyamoto Musashi på 1600-talet.

A dance with dragons. Såg första avsnittet av Game of thrones och kände att jag nog skulle läsa boken först. Nu drar jag nästan ut på A dance with dragons för att jag vet att det antagligen kommer ta lång tid innan The winds of water kommer ut.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-03-25 14:25

Karl Ove Knausgårds "Min kamp" - del 1

Plån boken. Tom som vanligt....

Näe, Steves bok, tar ett kapitel då och då. Långsamt främst för att mina briller är "slut"

Joseph Conrad: Heart of Darkness på iPaden, en av många gratisböcker på iBooks.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-03-26 09:26
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-03-26 09:54

Jag gillar biografier även om jag är en alläsare. Vanligtvis brukar jag läsa om "kända" personer, men jag blev övertalad att läsa The Glass Castle nu senast. Den handlar om en tjejs uppväxt i en familj med intelligenta men oerhört flummiga föräldrar, som landar under skalan för white trash. Den skulle kunna vara outhärdlig att läsa om den skrivits på ett sådant sätt. Men istället så är den skriven med en enorm humor och ingen som helst självömkan. Den är verkligen läsvärd!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-26 18:26

Just nu läser jag ingen bok, men den senaste (förra veckan) boken jag läste var en som jag köpte på bokrean "Mörka strömmar" av den
Isländske deckarförfattaren Arnaldur Indridason. Han skriver bra deckare tycker jag. Intressant att läsa om ett annorlunda samhälle.
Skiljer sig mycket från vad vi är vana vid här hemma (i alla fall i hans böcker).

Frihetens förlovade imperium - om ideologi, identitet och intressen i USA:s utrikespolitik

Den är skriven av Svante Karlsson och nyss utgiven genom Sekel Förlag.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-26 18:42

The queens servants. Av bla Caroline Johnson. Beskriver Kläderna för de kvinnor som vistades i Henrik VIII's hov.
TUDOR TAILOR

Funderar på The Hunger Game - finns på Dito.se som e-bok. Skulle passa till min nya Ipad:)

Just nu? MacBook Air.

Men senare i kväll blir det nog något ur Tystnadens historia och andra essäer av Peter Englund. Eller I Jazzens kvarter av Olle Helander. Inte för att de är särskilt heta, men de råkar ligga vid sängen jämte Psalmboken och Stora boken om Sandvargen.

Varning för Nobels Testamente av L. Marklund. Obegripligt att jag läste ut den. Bortkastad tid. Vad inom den skönlitterära genren bör jag snarast läsa för att komma på banan igen?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-09 13:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-09 14:46

Fick hela högen av Roslund & Hellströmer på pocket nyligen, är inne på andra boken: Box 21.

Samtidigt på iPaden läser jag Roadside Crosses av Jeffery Deaver.

Pär Lagerkvists "Onda sagor"

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2012-06-09 15:15

Steve Jobs- en biografi

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-06-09 16:55

I takt med tiden, Olof Palme 1927–1969 av Kjell Östberg läser jag just nu. Inte för att jag är ett stort fan av Palme men för att jag tycker politiken från den tiden är fascinerande

Sen kommer jag eventuellt läsa A dance with dragons. Om jag känner mig på humör för en mastodontbok

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-06-09 17:22

Joyce Carol Oates - What I lived for

1
Bevaka tråden