Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fodral till Ipad 3

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!

Är det någon som har bra tips på Ipad 3 fodral? Den smart cover från apple fungera inte tillfredställande eftersom apple har gjort om skärmen så det är utan magneter nu. Med andra ord känner den inte igen när man lyfter locket at ipad3 skall slå på displayedn och inte heller när man stänger av covern att den känner av att den skall släcka displayen på ipad.

Det är ju lite av den funktionen man har valt att köpa Apple egen martcover...
Det som jag är ute efter är helst ett läder eller skin fodral där man kan har olika vinklar som typ detta
Belkin Cinema Leather Folio > iPad 3 (generation 3) | Kjell.com

Ursprungligen av Happy75smile:

Hej!

Är det någon som har bra tips på Ipad 3 fodral? Den smart cover från apple fungera inte tillfredställande eftersom apple har gjort om skärmen så det är utan magneter nu. Med andra ord känner den inte igen när man lyfter locket at ipad3 skall slå på displayedn och inte heller när man stänger av covern att den känner av att den skall släcka displayen på ipad.

Det är ju lite av den funktionen man har valt att köpa Apple egen martcover...
Det som jag är ute efter är helst ett läder eller skin fodral där man kan har olika vinklar som typ detta
Belkin Cinema Leather Folio > iPad 3 (generation 3) | Kjell.com

Nej, nu har du fel. Det är magneter i nya modellen också. Det är vissa tidiga fodral som inte lär fungera eftersom Apple gjort något med polariteten på magneterna.

Mitt gamla fordral fungerar bra ihop med nya Ipaden. Faktum är att det går att använda 2 Ipads för att slå på eller slå av sig själva:)

(Den vita är en ny Ipad, den svarta är en Ipad2)

iPad on iPad - YouTube

Jag har ett smart cover som jag köpte tillsammans med min iPad 2 på release-dagen. Det funkar utmärkt med min nya iPad.

  • Medlem
  • 2012-03-26 14:00

Det finns bara ett fodral, och det heter 12 South Book Book! Vidare kommentar överflödig.

Svar till: BlackSmp

Nja det stämmer inte rikigt sant i din menig. I den nya ipad finns det inte det inställningen kvar för ios5.1 att så fort du öppna smartcover så tänds displayen och fäller du ned covern så släcks displayen. Det är ju lite därför man köper apple orginala smartcover...
Detta har inget med Smartcover att göra generellt men den har fungerat bra i Ipad2 med ios 5 men i och med ios 5.1 finns inte valet kvar under inställningar....

Det har lycktas om att Apple kommer att släppa en ny cover som är anpassad till nya ipad.

Ursprungligen av Happy75smile:

Svar till: BlackSmp

Nja det stämmer inte rikigt sant i din menig. I den nya ipad finns det inte det inställningen kvar för ios5.1 att så fort du öppna smartcover så tänds displayen och fäller du ned covern så släcks displayen. Det är ju lite därför man köper apple orginala smartcover...
Detta har inget med Smartcover att göra generellt men den har fungerat bra i Ipad2 med ios 5 men i och med ios 5.1 finns inte valet kvar under inställningar....

Det har lycktas om att Apple kommer att släppa en ny cover som är anpassad till nya ipad.

Nja, det du säger stämmer inte riktigt, men det de andra skriver stämmer. Funktionen finns kvar och fungerar idag med Apples SmartCovers, utom de allra tidigaste. Det fungerar utmärkt med mitt tredjepartsfodral som jag köpte till min iPad 2 och nya iPad.

Själv köpte jag en sådan här:

iPhone 4 and iPad Cases by Grove | Grove

Jag begriper ingenting, jag säger sällan emot Capeman (dvs om att inställningen är borta) men så här ser det ut för mig. Både på min ipad2 och min nya och bägge kör 5.1. Se "Ipad-fodral - Lås/Lås upp"

Och mitt orginalskal fungerar på bägge.

Dessutom så visar min lilla youtubevideo att den nya ipaden definitivt påverkas av magneterna som finns i den Ipad2 och vice versa:)

Skumt. Jag har inte heller den där inställningen :-D. Verkligen skumt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag begriper ingenting, jag säger sällan emot Capeman (dvs om att inställningen är borta) men så här ser det ut för mig. Både på min ipad2 och min nya och bägge kör 5.1. Se "Ipad-fodral - Lås/Lås upp"

Och mitt orginalskal fungerar på bägge.
[ATTACH="CONFIG"]32690[/ATTACH]

Dessutom så visar min lilla youtubevideo att den nya ipaden definitivt påverkas av magneterna som finns i den Ipad2 och vice versa:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag begriper ingenting, jag säger sällan emot Capeman (dvs om att inställningen är borta) men så här ser det ut för mig. Både på min ipad2 och min nya och bägge kör 5.1. Se "Ipad-fodral - Lås/Lås upp"

Jag ändrade min post. Vet inte hur jag tittade, jag har så klart också den inställningen. Sorry!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-03-26 15:26

Ni som saknar inställningen kan prova att lägga en kylskåpsmagnet på rätt ställe efter högra kanten, eller sätta på ett smartcover. Sen dyker den upp!
Det verkar som att Apple har gömt den för att inte förvirra de som nye skaffat ett fodral ännu

Det var som attan! Alltid lär man sig något:)

Hej!!

Ah tack för er hjälp. Det har varit helt otydligt med info man har fåttbpå nätet. Nu vet jag att det bör fungera.

Kör Smart Cover på både iPad gen. 2 och gen. 3 tycker det funkar absolut bäst. Tiptop!

Jag köpte en smart cover kopia på ebay, utseendet är det inget större fel på men viloläges funktionen funkar bara när det är upp och ner Men men 90:- är ju inte hela världen

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-26 20:31

Själv hade jag satsat på en lösning från Wrapsole.
Finns för fram- och baksida och låter din iPad förbli en iPad. Gillar inte att man ska ha nått tjockt fodral runt den som gör att man inte ens ser att det är en iPad. iPad är tunn och lätt, låt den förbli så.. Ska dock tillägga att jag inte har några egna erfarenheter av detta skydd men har läst och hört att det ska va riktigt bra.

Installationsvideo finns här.

Sen hade jag givetvis kompletterat detta med Apples egna Smartcover (mörkgrå hade jag köpt).

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-03-26 20:51

Jag har detta till iPad2, och tycker det funkar bra. Borde passa bra även för iPad New.
iSmart Case for ipad 2 - Cases &Cover - ipad 2

Ganska likt originalfodralet till iPad "Original" och gör att iPad:en fortfarande är smidig och nätt att hantera.
Deras skärmskyddsfilm är också bra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-26 21:50

Har iPaden samma ytbehandling som iPhone har? I så fall skulle jag aldrig sätta på en film... (gör jag aldrig ändå).

Ursprungligen av kenjon:

Har iPaden samma ytbehandling som iPhone har? I så fall skulle jag aldrig sätta på en film... (gör jag aldrig ändå).

Jepp.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-26 21:52
Ursprungligen av kenjon:

Har iPaden samma ytbehandling som iPhone har? I så fall skulle jag aldrig sätta på en film... (gör jag aldrig ändå).

Av vilken anledning skulle du inte sätta på en film med hänsyn av ytbehandlingen?

Ursprungligen av iPilot:

Av vilken anledning skulle du inte sätta på en film med hänsyn av ytbehandlingen?

Det finns rapporter där ytbehandlingen förstörts av filmen, när den tagits bort.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-03-26 22:03

Det är säkert skillnad om det är ett skydd som applicerats med vätska eller inte. Finns ju olika typer.
Min iPhone 4 har haft skydd sedan dag 1, men jag tog bort det i helgen (det hade bubblat upp i kanten och såg så fult ut), men ytbehandlingen fungerar perfekt!
Skydd från Switcheasy, EJ applicerat med vätska.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-26 22:02

Klistret reagerar med ytbehandlingen. Det kan bli flammigt, ffa när filmen tas bort, men även under filmen efter en viss tid.
Behandlingen finns där för att den ska vara mycket lätt att torka av.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-26 22:09

Har inget med vätskan att göra, utan vilken typ av lim de använder.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-26 23:16

Intressant! Den nya modellen från just Wrapsole använder man dock ingen vätska för att applicera filmen. Nu har det tydligen inget med saken att göra dock. Men finns det någon speciell tillverkare som har tagit detta i beaktning?

Är detta specifikt för iPhone 4/4S samt nya iPad, eller gäller det även tidigare modeller (jag förmodar att inte alla har ytbehandlingen ni talar om)? Anledningen till att jag frågar är för att det är väldigt populärt med just platsfilm på framförallt framsidan av samtliga i-produkter från Apple och om detta vore så stort problem så tycker jag att det borde ha uppmärksammats mer.

Jag tror det kom med iPhone 3GS, om jag inte minns helt fel.

Nu har jag aldrig haft skyddsfilm på någon av mina produkter men har man ingen skyddsfilm så kommer man få en repad telefon, iPad har man inte i fickan så den är lite svårare att repa på samma vis som en iPhone. Men stoppar man den in och ut ur byxfickorna flera gånger om dagen så har man repor uppe vid högtalaren. Syns inte så mycket om man har en vit men på en svart så är det ytterst märkbart. Syns dock alltid i solljus.

Jag har haft tre iPhone, aldrig använt skyddsfilm, aldrig lyckats repa någon av dem.

Ursprungligen av Capeman:

Jag har haft tre iPhone, aldrig använt skyddsfilm, aldrig lyckats repa någon av dem.

Jag har repat min första, en 3G. Den föll av hojen i 190 km/h. Sen har jag dränkt en 3GS, tappat en 4:a. Nu har jag en 4S. Undantaget den första har jag aldrig lyckats repa en skärm. Däremot är baksidan på både min gamla 4:a och min nuvarande 4S ganska repig.

Ursprungligen av Capeman:

Jag har haft tre iPhone, aldrig använt skyddsfilm, aldrig lyckats repa någon av dem.

Men du kanske har en sån där fiffig påse?

För har du den i fickan och tar upp/lägger ner den blir den repig efter ca ett halvår. Inga grova repor men det syns tydligt. Har aldrig haft en iPhone som inte blivit det. Då är jag iPhone-ägare sedan 5 år.

Bevaka tråden