Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express - Extend WLAN och 802.11/802.3-brygga

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tjörn
  • 2012-03-26 13:47

Hej!

Tänkte kolla med er. Jag skulle behöva trådat nätverk till en pryl som inte sitter nära nätverkskontakter. Istället för att borra i golv eller dra långa kabellister funderar jag på om man kunde sätta en AP Express bredvid enheten och ta nätverket via RJ-45-kontakten därifrån? Det borde väl fungera utan problem?

Alternativet antar jag, är att gå på LAN över elnätet, men har aldrig testat det - känns risky

Har ni några kommentarer/förslag?

Mvh,
Patrik

Har för mig att kontakten där på Expressen är endast för in (ie. Expressen ska få IP) och inte ut. (kan ha fel).

Via elnätet är nog bättre och ger bättre hastighet antar jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-26 16:20

Saxat från Apple.com:

Citat:

One 10/100BASE-T Ethernet port for connecting a DSL modem, cable modem, or Ethernet network

Så om jag förstår det rätt vill du koppla enligt nedan:

[Internet] - Sladd -> [Router] - Sladd -> [Switch] - Sladd -> [Airport Express] - Wireless -> [Pryl]

Ovan borde fungera. Lite synd att den bara har 100 Mbit dock via Ethernet.

Det ska fungera, jag provade mot en dreambox men det fungerande typiskt nog inte men det berodde på något i dreamboxen för andra device så var det smärtfritt

Emkelt att sätta upp via airportverktyget. Funkade direkt (förutom att det dog efter två minuter med dreamboxen)

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2012-04-05 21:57

Tänkte bara tacka för era svar och meddela att en AP Express gjorde susen!

Så grymt enkel att installera dessutom.

Tack!

/Patrik

1
Bevaka tråden