Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken hårddisk till iMac Alu -07

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag dog min hårddisk i min iMac (något väntat dock)

Efter ett samtal med den lokala Apple-återförsäljaren så tyckte jag att 2500:- var lite saftigt för att byta hårddisk.
Då jag är utbildad inom digitalteknik och elektronik, och inte har tummen mitt i handen så tänkte jag då byta hårddisken själv, och även byta upp mig i storlek, då original var 320Gb.

Har läst här på 99 att vilken 3,5" S-ATA hårddisk som helst ska fungera i en iMac, men känner ändå att jag vill fråga en gång extra, än att sen stå där med en HD som datorn inte vill samarbeta med..!

iMac'en är en:
Alu 24" 2.4GHz från 2007
EMC Nr. 2134

Har sett några guider och trådar på olika forum där några har använt bla. "Western Digital Caviar Black".
Är det något speciellt med denna eller kan denna också fungera:

"1TB Seagate Barracuda® SATA 6Gb/s 7200rpm, ST31000524AS, 32MB"

Då den både ligger bra i pris hos den lokala dator-leverantören, och är betydligt större än den jag hade.

Tacksam för alla svar!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-21 22:03

Den funkar.
Det var något med fläktstyrningen i en del iMacmodeller, kommer dock inte ihåg vilka...

Ursprungligen av kenjon:

Den funkar.
Det var något med fläktstyrningen i en del iMacmodeller, kommer dock inte ihåg vilka...

"Late 2009" och senare, alltså iMac 10,1 och senare.

Proprietary Cable can put the brakes on upgrading Late '09 iMacs. | Other World Computing Blog

Tack för hjälpen..

Allt har fungerat bra, inga problem vid bytet heller.

Det blev en Seagate Barracuda 1TB, och den har tuffat på i ett par dagar nu utan några problem..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-25 22:40

Hej Rosen,