Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Duplicering i iPhoto

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tidigare har jag kunnat göra ett duplikat av en bild för att redigera i. Den senaste bildserien jag importerade funkar det inte. Jag kan tillsynes göra ett duplikat. Men när jag dubbelklickar för att redigera får jag en varningstriangel och ingen bild.

Det verkar som om det går att duplicera bilden om jag inte gjort någon som helst förändring i den. Däremot om jag redigerat det minsta så blir det felmeddelande. Detta har inte varit något problem tidigare utan det har fungerat att duplicera vilken bild som helst.

Någon som har samma problem, eller ännu hellre en lösning.

Mvh
// Leif

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-03-24 19:44

Jag råkade faktiskt ut för samma problem själv idag, för första gången. Först gjorde jag en kopia som jag förbättrade lite. Sen tog jag en kopia på den för att beskära lite.
Jag valde att starta iphoto med alt-cmd intryckt och sedan alternativet att reparera mina behörigheter utan resultat.

Om jag väljer visa i finder och ändrad fil för problembilden så ser jag att det är mappen som den ligger i som blir markerad och inte bilden. Det verkar helt enkelt som att apple har klantat till det. Mitt tips är att säkerhetskopiera och prova dig igenom de olika uppstartsalternativen under alt-cmd menyn

Borde kanske rendera i en felrapport till Apple. Får se om jag hinner de närmaste dagarna.

1
Bevaka tråden