Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook med G4?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-28 18:05

Jeg sitter her og drømmer om G5, men må innse at jeg ikke har penger. Av en eller annen grunn vil jeg ha Ibook 12" fremfor Powerbook 12". Tror det må være designet.

Finnes det noe tegn til oppdatering på ibook siden? Det er jo ikke så lenge siden de oppdaterte til ibook 900.

iBook till G4 tror jag faktiskt inte är på väg. Om en iBook skulle ha G4 så skulle dom enda skillnaderna mellan Powerbooks och iBooks vara ytterst små.

Alla Powerbooks kommer dock att få en uppgradering när som helst vad jag har förstått. Om några dagar kommer det vara nio månader Powerbook 15 blev uppgraderad, och 6 månader för Powerbook 12 och Powerbook 17.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-28 19:51

Jag skulle också vilja se en uppgraderad iBook.
Kanske i samband med det att Apple trycker i G5:or i PB kanske de passar på att uppgradera iBöckerna till G4?

*fantiserar å det vildaste*

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
i samband med det att Apple trycker i G5:or i PB

Fantisera på... För det kommer inte att komma inom det närmsta året i alla fall...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-28 21:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Fantisera på... För det kommer inte att komma inom det närmsta året i alla fall...

Jag angav ingen tidsram av just den anledningen.
Funderar på att köpa en vit iBook begagnad. Ingen som har en till salu?

Mitt i allt larm om G5an så kan man ju kallt konstatera att även om Apple har den snabbaste desktopen så ligger de ju rejält efter på bärbart-sidan. Och de lär ju halka efter ännu mer eftersom G5an knappast lär bli aktuell i Powerbook inom en överskådlig framtid pga att det behövs ett mindre kraftverk för att kyla dem.

Jag tycker också att det är konstigt att iBook är snabbare än PB med sina 900Mhz Vs 867Mhz. Visst G3 mot G4 men ändå.

Det borde vara 1Ghz G4 i iBooken och 1,42Ghz G4 i PB. Minst!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-30 14:43

Ibook benytter vel Powerpc 750FX som har mulighet for 1ghz. Kanskje 900 mhz var grensen før den utviklet for mye varme i ibook.

http://www-3.ibm.com/chips/techlib/techlib.nsf/techdocs/281DF2571A9AED1C87256AEF00559DFE/$file/PowerPC750FX_ppcnewsletter.pdf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-30 15:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelleman
Jag tycker också att det är konstigt att iBook är snabbare än PB med sina 900Mhz Vs 867Mhz. Visst G3 mot G4 men ändå.

PB 15" och 17" tuffar väl på i 1GHz?

Tänkte på 12" iBook och PB...

Det var åtta månader sen Powerbook 15" fick en uppgradering.

Det var sex månader sen Powerbook 12" och Powebook 17" introducerades.

Apple brukar uppgradera sina datorer varje halvår. Och det är inte ofta datorer inte brukar blir uppgraderade efter över 7 månader.

Det vill säga, när som helst kommer uppgraderingarna. Ska vänta med mitt inköp av bärbar dator tills dess.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-30 17:39

Kanskje de oppdaterer pb imorgen, tirsdag?
Det er som oftes på tirsdager apple oppdaterer.

1
Bevaka tråden