Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första svenska testet av Nya iPad 4G

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av afz663:

Jag gissar och hoppas att iPad2 kommer att gå ner i priset efter nyaste modellen. Men om man vill skaffa sig det nyaste, hur ska man leva med värme frågan som nämndes i artikeln?.

Jag kan förtydliga att Nya iPad inte direkt blir het – min MacBook Pro Core i7 kan man steka ägg på – utan mer ljummen. Men man tänker mer på det om man har handen på exakt det stället. Har man handen på högersidan är den kall som en iPad 2. Det är inget stort problem. Jag är otroligt imponerad över att den kan spela Real Racing 2 i 2048x1536 med Anti-aliasing med bra flyt utan att behöva fläkt, för det kan min MacBook Pro inte göra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-22 11:58
Ursprungligen av Mats Björnström:

Jag kan förtydliga att Nya iPad inte direkt blir het – min MacBook Pro Core i7 kan man steka ägg på – utan mer ljummen. Men man tänker mer på det om man har handen på exakt det stället. Har man handen på högersidan är den kall som en iPad 2. Det är inget stort problem. Jag är otroligt imponerad över att den kan spela Real Racing 2 i 2048x1536 med Anti-aliasing med bra flyt utan att behöva fläkt, för det kan min MacBook Pro inte göra.

Vilken är högersidan på en iPad?

4G i USA är det som i Sverige kallas 3G Turbo / 3G+ etc etc. Vilket vi haft sedan några år.
Trist.
Men skärmen gör att jag blir sugen.

Förlåt en amatör, men att processorn blir varm, kan inte det bero på att det är för tjockt lager med kylpasta? Har för mig att det var problemet med för varma Macbook pro för några år sedan? Kanske beror på samma sak nu. Pastan trycks på "a la ketchup-flaska"?

Ursprungligen av Sjöstedt:

Förlåt en amatör, men att processorn blir varm, kan inte det bero på att det är för tjockt lager med kylpasta? Har för mig att det var problemet med för varma Macbook pro för några år sedan? Kanske beror på samma sak nu. Pastan trycks på "a la ketchup-flaska"?

Kan aldrig tänka mig att man gör sådana misstag i en automatiserad serieproduktion. Om man monterar processorn för hand i en prototyp, möjligen.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-03-22 19:32
Ursprungligen av Sjöstedt:

Förlåt en amatör, men att processorn blir varm, kan inte det bero på att det är för tjockt lager med kylpasta? Har för mig att det var problemet med för varma Macbook pro för några år sedan? Kanske beror på samma sak nu. Pastan trycks på "a la ketchup-flaska"?

Ursprungligen av pmarriott:

Kan aldrig tänka mig att man gör sådana misstag i en automatiserad serieproduktion. Om man monterar processorn för hand i en prototyp, möjligen.

Så kan det mycket väl vara. Det handlar inte om att göra det för hand eller inte utan att det i den automatiska processen läggs på för mycket för att säkerställa att det blir ett täckande lager av kylpasta när nästa maskin trycker dit kylflänsen. Så "problemet" med överflöd av kyplasta gäller inte enbart äldre mac utan även nya, sen var ju problemen större på de äldre, framförallt CoreDuo pga att de alstade så mycket värme och kylpastan motverkade avledningsförmågan till kylflänsen.

Attde skriver wifi+4G.... på samtliga ställen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-23 18:03
Ursprungligen av martinator:

Attde skriver wifi+4G.... på samtliga ställen.

Det är ju så produkten heter, till skillnad från den som bara stödjer WiFi, den benämns just som "iPad WiFi".

I Sverige betyder 4G = LTE. I USA räknas även 3G Turbo som 4G.

Så i Sverige blir det direkt vilseledande att skriva 4G, för det betyder att du kan använda LTE, vilket inte är sant i Europa med denna iPad.

Apple måste då formulera om raden för att det skall gälla i Sverige.

Ok, vi vet alla att 4g modellen av iPad inte stödjer det svenska frekvensbandet för LTE. Kan vi gå vidare nu? Om man tycker att detta är för eländigt så anmäl Apple till KO så får vi ett offentligt utlåtande. Att bitcha på här kommer inte föra saken vidare

För övrigt så heter modellen WiFi+4G.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-23 22:35
Ursprungligen av pmarriott:

För övrigt så heter modellen WiFi+4G.

Det var ju det som skrevs

Ursprungligen av zinned:

Det var ju det som skrevs

Jag menar att modellnamnet (för övrigt så HETER modellen.....) är sådant och modellnamnet behöver inte nödvändigtvis ha något med 4G-kompatibilitet i Europa att göra.

Bevaka tråden