Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini 2.1 (2007) med 27" Cinema display?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 10:06

Hej, har en Mac mini från 2007 med DVI och en ny Cinema Display med Mini DisplayPort dinglandes på sladden. Är det möjligt att få dessa att lira? Hittar ingen kabel, DVI-till-MiniDisplayPort-hona

Ursprungligen av robber:

Nej, det är inte rätt adapter. Den är till för... Tvärtom. Dator med MDP till skärm med DVI.

Robber, det var nog åt det andra hållet Pajje ville ha…

Pajje, Jag har inte heller sett en adapter åt det hållet som du efterfrågar. Det kanske finns om du letar på nätet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 10:22

Det stämmer, andra hållet. Har letat utan framgång. Därför vänder jag mig till er på 99

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 10:24

Missade det där med hona

Tyckte att det var lite för lätt, dock kanske den passar bra om man sen hittar en sockelbit som är hona i båda ändarna?

Ursprungligen av robber:

Tyckte att det var lite för lätt, dock kanske den passar bra om man sen hittar en sockelbit som är hona i båda ändarna?

Nej. Adaptern konverterar inte signalen. Enda anledningen till att den funkar är att en Mac med Mini displayport kan skicka både MDP och DVI, och man behöver bara en adapter så att sladden passar.

Den äldre Minin har aldrig hört talas om MDP, så du behöver en sådan pryl som Vikingen länkar till, som tar DVI in och ger MDP ut. Men den är dyrare som du ser.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-26 08:47

Tack! Då fanns det en lösning som kostar 1000 spänn.

Men den där adaptern klarar endast 720p till en imac 27".
Adaptern har en maxupplösning på 1920*1200 och den upplösningen finns inte på skärmen så då tar adaptern den upplösning som är närmast vilket är 1280*720.

Ingen vidare bra lösning, speciellt med det priset.

1
Bevaka tråden