Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes kraschar när jag väljer "movies"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag uppdaterade iTunes till senaste versionen (10.6) har jag fått ett underligt problem. Om jag klickar på menyalternativet Movies direkt, dvs jag klickar inte någon annanstans först, så kraschar iTunes med en kraschlog som resultat. Jag kan klistra in den här men om ingen kan tolka den så ser jag ingen nytta med det.

Det händer både när jag spelar musik o när jag inte gör det. Skulle jag först gå in på TV-shows o sedan klicka på Movies så kraschar iTunes inte men rätt vad det är glömmer jag denna ologiska omväg. Någon annan med liknande problem?

Kraschen kan hända när som helst när jag är inne i Movies också. Bytte just från alternativet "unwatched" till "Movies" i fönstret med resultatet att iTunes kraschade igen...kort o gott kan kraschen komma när som helst när jag är inne i filmsektionen. Det gör det i princip omöjligt att jobba (med att kategorisera importerat videomaterial)

Dator: iMac late 2009, dc 3.06, 12GB Ram
MacOS 10.6.8

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 07:58

Ja du har väl två egentligen bara två rejäla felkällor, antingen är det installationen eller så är det iTunesbiblioteket. Hoppas på det förstnämnda och installera om iTunes. Att bygga om iTunesbiblioteket, dvs starta på ny kula är inte världens roligaste uppgift men löser de flesta problem om inte #1 fungerar.

hittade en supporttråd hos Apple, verkar som om jag inte är den ende med dessa problem. Ska se om jag kan ominstallera 10.6 eller om jag kan gå tillbaks till den förra versionen

hm, verkade räcka med att reparera skivrättigheter o starta om iTunes. Såg att det fanns en massa rättighetsfel som hade att göra med java

1
Bevaka tråden