Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Testa beta av Photoshop CS6

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-22 13:53

Har någon lyckats få det hela att fungera? Jag möts av två arga meddelanden:

1. Jag måste installera någon Adobe Application Manager
2. När jag försöker installera ovan möts jag av "Installer failed to initialize"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-22 14:10
Ursprungligen av Erik.dv:

Har någon lyckats få det hela att fungera? Jag möts av två arga meddelanden:

1. Jag måste installera någon Adobe Application Manager
2. När jag försöker installera ovan möts jag av "Installer failed to initialize"

För mig fungerar det utan problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-25 00:54
Ursprungligen av joakimo:

För mig fungerar det utan problem.

En ominstallation av betan löste problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-25 01:12

Kort feedback om betan från mitt perspektiv:

- Gillar nya looken. Den påminner mycket om After Effects vilket jag också sitter i väldigt mycket. Ett mörkare GUI är snällare för ögonen och bättre vid färgkorrigeringar.
- Dock är programmet aningen schizofrent vad gäller den nya looken då ex. Camera Raw 7 inte verkar fått ta det av det nya utseendet. Detsamma gäller för saker som Photomerg och Save for Web.
- Programmet verkar snabbt / snabbare än tidigare version. Lite svårt att avgöra. Den öppnar en 850 MB fil c:a 15-20% snabbare.
- Att kunna spara bilder i bakgrunden är grymt. Dock är det lite synd att man inte implementerat fullständig "bakgrundsprocessering" (ex om jag kör en Photomerg som tar en minut för programmet att lösa så borde jag kunna fortsätta jobba med andra dokument under tiden).
- Camera Raw 7 verkar blivit bättre på många punkter.
- Content aware fill är lika slumpartad som tidigare versioner (ibland magisk, ibland helt oanvändbar).

That's all for now. Programmet accelereras till viss del av OpenGL och OpenCL vilket är kul att se då bl.a "Mercury Engine" in Premier Pro kräver ett nVidia kort för CUDA processering.

1
Bevaka tråden