Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tecken i tiden...

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att tiden går vet man ju...

Att saker förändras likaså.

Ibland blir man lite mera påmind bara;

Hejdå AM-sändningar!
Sveriges Radio lägger ner AM-sändningarna på kort- och mellanvågsbanden idag

Read more: Feber

Vad märker ni själva för tecken i tiden?

Vet ni när Youtube började lägga ut videos på nätet?

2005 ....

Så kom igen, hittar ni dessa tecken i tiden på att vi med över ett decennium passerat millennieskiftet...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-10-31 23:07

Tiden går inte, den kommer.

Alltid förundrats över alla dessa människor som spar tid.

Hur gör man då? Sätter in den på ett konto och tar ut den när man har det som roligast då eller?

Ursprungligen av Goflorp:

Alltid förundrats över alla dessa människor som spar tid.

Hur gör man då? Sätter in den på ett konto och tar ut den när man har det som roligast då eller?

Man gör alla tråkiga saker (som brukar ta lång tid) på kort tid. Det gör att mer tid blir över för sådant som är roligt, som brukar ta kort tid (iaf så känns det).

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-01 17:05

Time is a jetplane, it moves too fast.

(Citat av Bob Dylan).

  • Medlem
  • 2010-11-01 21:39

Tecken i tiden: ingen på jobbet vet hur man skickar ett fax.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-11-01 23:05
Ursprungligen av Baron:

Tecken i tiden: ingen på jobbet vet hur man skickar ett fax.

http://4.bp.blogspot.com/_LXX74PaKvi0/S70LlZa7jAI/AAAAAAAABus/M6gGS5LQ-FM/s1600/woo+faxhistory.jpg

Fem poäng Baron.

Behövde plugga på lite kring RS232, en seriell kommunikationsstandard för seriell överföring som används flitigt i fastightesbranschen (jojo, vi har LON, RS485 och en del annat med)...

Fick leta fram en av mina gamla böcker jag inte slängt (!) från 1980-talet....
I den boken var Olof Palme statsminister, DOS6 och Novell Netware var kungar. TCP/IP och "internet" nämns liksom i bisatser. Nätverk är banne mig TokenRing om man är seriös...

Hittade infon jag behövde, vilka styrsignaler som användes för flödeskontroll osv...

Webben är ännu inte uppfunnen.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-11-03 22:24

Det finns ju tillochmed RS232 gateways så du kan styra saker med iPhone/iPad via programmet iRule:
iRule - iPhone, iPod Touch and iPad Universal Remote Control Application. Allowing you to control your home theater.

Tecken i tiden.

Jag har ingen telefonkatalog.
Jag har inget Bra Böckers Lexicon i förton band - mina föräldrar har en uppsättning, de har inte rört den på säkert 10 år....
Jag äger inga CD-skivor längre.
VHS-banden har vi gett bort
VHS-bandaren ha rinte vart på sedan vi flyttade hit - snart 4 år alltså...
DVD'n används kanske en gång i kvartalet....

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-20 00:18

Jag såg en äldre herre på stan som drog upp ärmen och tittade på insidan av sin handled varefter han plötsligt ökade tempot och gick vidare... Märkligt beteende, att titta på sin handled…

Tecken i tiden; En tjock-TV som någon lämnat i svalen (nån KAN ju vilja ha den)...

32" i princip allt lull-lull som en tjock-TV hade innan de blev omoderna.....

Den står där i en vecka, sedan tar jag och grannkillen och bär ut den till soprummet...

För att spinna vidare på Goflorps inlägg #12:

Inte nog med att ingen använder uppslagsverk, nu tillverkas de inte ens längre i tryckt form:

Encyclopaedia Britannica goes out of print after 244 years - Telegraph

Personligen funderar jag, helt seriöst, på att bygga en hylla för mitt ärvda Bra Böckers-lexikon inne på muggen, som ju fortfarande är en plats för kontemplation och läsning, helt i klass med de bästa bibliotek…

1
Bevaka tråden