Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla TV-program filmer och Appar är borta i iTunes!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

satte igång min mbp nyss och upptäcker till min förfäran att all media (filmer och TV-program) är borta i iTunes. Apparna är också borta men de går ju att få tillbaka eller återställa iphone/ipad till senaste säkerhetskopian.

Det som gör mig förfärad är all den tid som jag har lagt på TV-serier och filmer, med beskrivning och bildmaterial mm, mm, mm. Allt är borta!! Finns det ngt att göra för att återställa iTunes till ett visst klockslag eller nåt liknande?? Har tyvärr ingen Time Machine..

Det är den senaste iTunes-versionen...

:mad::tveksam:

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-19 21:16

Näh...
Det beror på varför de är borta. Håller hårddisken på att rasa? Borttagna ofrivilligt av misstag?
Det finns program som kan plocka bort försvunna filer, men börjar hårddisken bli kass, kan du nog glömma det
Skaffa en hårddisk och börja med TimeMachine...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-19 21:17

Är de bara borta ur iTunes? Dvs finns de kvar som filer på hårddisken?

Ursprungligen av kenjon:

Är de bara borta ur iTunes? Dvs finns de kvar som filer på hårddisken?

Nej, allt är kvar på hårddisken. Datorn är bara ett år gammal, hoppas verkligen inte hd håller på pajar. Känns mer som iTunes som strilar, allt blev ju "nollställt".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-20 12:20

Har du provat att reparera behörigheter med Skivverktyg?

Nej.. det har jag inte... skulle det hjälpa?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-21 21:28

Testa! Svårt att svara på om det hjälper annars. Det kan vara så att du har råkat fått read-only på någon mapp.... eller no access at all.

Har nu testat att reparera skivbehörigheter, dock utan resultat. Allt är fortfarande borta i biblioteket. Blir att bygga upp på nytt...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-24 14:41

Säker på att den startar med rätt bibliotek då? Om man håller ner option-tangenten medan man startar iTunes får man upp en ruta där man får välja bibliotek eller skapa ett nytt. Det kan ju hända att ditt gamla bibliotek finns kvar, men att iTunes har fått för sig att starta med ett tomt.

1
Bevaka tråden