Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad gult det blev :)

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oj vad Gult det blev när Eniro bokade en "takeover" på 99mac i en vecka. Blev lite chock när det drog igång

Bra jobbat Anderas som bokat in kunden (för det gör stor skillnad för sajten) men det tar en stund att smälta. Påsktider!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-03-19 11:38

Är det tänkt att vi supportrar också ska se det här? Det var ju sagt tidigare att vi skulle slippa reklam.

Bakgrundsbilden styrs inte av annonssystemet så den går inte att koppla till användargrupper - så svaret blir "jag kan inte göra något åt det även om jag vill på något enkelt sätt". Själva annonserna fungerar precis som tidigare för supporters.

Men svaret är också: "Något väldigt bra väntar" också eftersom vi nu kan arrangera en väldigt givande tävling.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-19 11:42

Hoppsan, jag trodde för ett par sekunder att jag kommit fel.

ok jag vet att jag borde hålla mun här .. och jag vet att jag inte borde sticka ut hakan .. men jag kan inte hålla mun... jag bryr mig för mycket om sådant här ..

den byrå som gjort denna annons kunde helt klart gjort ett mycket MYCKET bättre jobb med en takeover ...

.. och JA jag jobbar själv på byrå och JA vi hade kunnat gjort en bättre annons ..

annonsen svarar inte ens på WHY ... och man skall alltid börja med WHY

min hjärna sätter direkt igång med ideer på hur man kreativt kunde spunnit på faktum att detta är ett
FORUM eller en form av "katalog med kunskap" där folk SÖKER efter information eller svar .... och eniro är en sökmotor och katalogtjänst ...

men ike då

Gult är fult.

  • Medlem
  • 2012-03-19 12:01

Det var ju inte vackert, men om det är till gagn för 99 och bara i en vecka så kan man ju stå ut;)

Nu har vi gjort en justering så att Takeover sidan visas en gång per unik besökare (per vecka) precis som Andreas bestämt med kunden.

Vad "kallt" det blev med grått igen

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-19 12:04

-Jamen va fint med lite påskpynt! Går bra ihop med den bruna menybaren/navtabs. En vecka säger du? Kul att det händer grejer. Ligger det nån påskägg gömt oxå?

Finns mer info om appen på http://www.eniroplay.se/?video=108143

Senast redigerat 2012-03-19 12:26

tycker fortfarande byrån i fråga var lite väll "chicken" med annonsen

Hepatit.

Ursprungligen av Zimmerman:

Hepatit.

du menar TÄNK GULT

Orifarm - Tänk gult

Nja, ikterus har en lite annan nyans av gult.

Hur som helst, jag ser inte den gula bakgrunden längre. Är den borta för alla, eller trixades den bort för supportrar?

Ursprungligen av Capeman:

Nja, ikterus har en lite annan nyans av gult.

Hur som helst, jag ser inte den gula bakgrunden längre. Är den borta för alla, eller trixades den bort för supportrar?

Se inlägg 8, du slipper den lite grann

Ursprungligen av akerstrom:

Se inlägg 8, du slipper den lite grann

Missade det inlägget totalt. Tack!

Jag skulle vilja säga att det ser inte klokt ut. Att det var Eniro som var inblandad finns det ju inte en enda ledtråd om, vad ska de få ut av detta? Bara för att halva sidan är gul går ju automatisk inte tankarna på Eniro...

Men, men, ger det pengar till 99:s kassa så må det ju vara.

Trodde först att det var en betatest på någon typ av påsktema.

Edit: När man släppte på flashblocken blev det lite mer begripligt .-)

Senast redigerat 2012-03-19 18:52

Kan vara värt för er att veta att reklamen inte visas för dom som kör Adblock, och det gör väll dom flesta i stort sett

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-19 21:23

Gult? Var blev det gult?

Jag ser aldrig någon reklam här. Det är rätt skönt faktiskt.

Starka färger är ju inne nu, kanske vi ska byta bakgrund mot gult permanent? Man kan ju inte säga att det är mesigt i alla fall

1
Bevaka tråden