Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill att användarnamn och lösenord ligger kvar - men hur?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just köpt en MB Air 11" som jag har väldigt nöjd med. Ersättare för min vita MB från 2008. Eller var det 2007?

Något som var skönt och praktiskt med min MB var att mitt användarnamn och lösenord (det senare maskerat som prickar, ni vet) låg kvar när jag gick in på en del sidor där jag måste logga in regelbundet. Eftersom lösenordet är långt och kryptiskt var det förbannat skönt att bara klicka på "Logga in" varje gång.

Men med min MB Air är fälten numera tomma varje gång. Hur gör jag för att få min Air att bete sig som min MB gjorde?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-19 12:10

Det är webbläsaren som sparar lösenord åt dig, vilken använder du? Safari eller Firefox?
Vilken/vilka sidor vill du ska komma ihåg lösenord?

Ursprungligen av reboot81:

Det är webbläsaren som sparar lösenord åt dig, vilken använder du? Safari eller Firefox?
Vilken/vilka sidor vill du ska komma ihåg lösenord?

Safari.

Tja, på universitetet till exempel. Och min webmail på Crystone (som jag måste använda eftersom Mail inte kan skicka mail om jag inte är hemma).

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-19 13:13

Har du bockat i 'Användarnamn och lösenord' i Safaris inställingar?

Ursprungligen av reboot81:

Har du bockat i 'Användarnamn och lösenord' i Safaris inställingar?[ATTACH="CONFIG"]32567[/ATTACH]

Tack! Funkar galant nu. Hade helt missat den rutan, trots att det var just den jag borde ha sett.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-19 17:16

Nästa steg, om sidorna är skapta på ett sätt som förhindrar webbläsare att spara lösenord (autocomplete=off), så kan man ändå komma runt detta med att köra med program som Lastpass.

1
Bevaka tråden