Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styra iTunes via nätverket

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-16 13:01

Hejsan!

Jag är på jakt efter någon sorts lösning för att kunna styra iTunes (byta låt och liknande) via mitt hemnätverk. Min Macbook Pro får emellanåt agera mediaspelare tillsammans med min stereo, och jag skulle då vilja kunna byta låt i iTunes med min stationära PC när jag arbetar vid den.

Känner någon till någon smart lösning på detta?
Att dra igång Remote på iPhonen varje gång känns något omständligt

Tack!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-16 13:33

Vad jag kan se är det den enklaste lösningen.
För hur skulle du annars kunna styra iTunes? Fjärrkontroll med IR?

TeamViewer?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-16 14:24
Ursprungligen av pmarriott:

TeamViewer?

Är inte det krångligare än att använda Remote i iPhone?

Ursprungligen av lappen71:

Är inte det krångligare än att använda Remote i iPhone?

Beror på hur du ser det. Sitter man vid PC'n är det ju ganska smidigt att ha det tillgängligt i ett fönster jämfört med att dra igång Remote på iPhonen. Det är ju det TS skriver att han vill komma ifrån.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-16 16:12
Ursprungligen av pmarriott:

Beror på hur du ser det. Sitter man vid PC'n är det ju ganska smidigt att ha det tillgängligt i ett fönster jämfört med att dra igång Remote på iPhonen. Det är ju det TS skriver att han vill komma ifrån.

Visst att ha ett program installerat på PC som fjärrstyr iTunes i en annan dator kan tänkas vara bra men ändå låter långsökt.
Varför inte ha samma musik på PC:n också?

Tror inte det finns något dedikerat remote-program, utan vad du vill ha är VNC-styrning som pmarriott nämner. Annars tycker jag väl att Remote i iPhone är nästan lika smidigt jämfört med att dra igång en VNC viewer och klicka runt där. Men smaken är som baken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-16 15:10

Varför gå ut på internet och vända med teamviewer när man lika gärna kan ta över skärmen på macen från pc'n?
Förstår inte detta hysteri med teamviewer internt i nätet. Det är väl en sak om du sitter utanför ditt eget nät men...

Nä jag menade VNC lokalt. Vet inte hur TeamViewer fungerar, men tydligen annorlunda då.

Ursprungligen av Capeman:

Nä jag menade VNC lokalt. Vet inte hur TeamViewer fungerar, men tydligen annorlunda då.

Man kan få TeamViewer att hålla sig inom det egna nätverket.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-16 21:44

VNC = bildskärmsdelning = bra lösning.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-03-25 09:46

Lade in airserver på min mini igår och har igång home sharing för biblioteket på den så valfri annan dator hemma startar itunes, kommer åt biblioteket och kör airplay till minin.

1
Bevaka tråden