Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FileMaker som resultatgivning på TV/Monitor

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-05 16:37

Vi är en ideell förening som använder FileMaker till att skriva in resultat och få fram resultatlistor mm. Nu vill vi slussa ut resultaten på en monitor/TV och helst med rullande visning.

Finns det någon inbyggd funktion i FileMaker för detta eller måste man göra vad...?

Hoppas någon har erfarenhet av liknande.

/Kenn

Du kan använda manussteget OnTimer för att låta FileMaker uppdatera resultaten med jämna mellanrum. Jag har själv gjort något liknande för att presentera matchresultat kombinerat med målskyttar, reklam osv. Det manus som körs med OnTimer kan byta layout, göra sökningar osv. Jag antar att du använder annan dator med FileMaker för att skriva in resultaten?

Ursprungligen av Kenn:

Vi är en ideell förening som använder FileMaker till att skriva in resultat och få fram resultatlistor mm. Nu vill vi slussa ut resultaten på en monitor/TV och helst med rullande visning.

Finns det någon inbyggd funktion i FileMaker för detta eller måste man göra vad...?

Hoppas någon har erfarenhet av liknande.

/Kenn

Om du har en egen dator med FileMaker Pro kopplad till skärmen så skulle du kunna ha ett manus. I manuset så kan du gå till olika layouter, pausa 5-10 sekunder för att sedan gå till en annan layout, pausa ... osv. En layout kan innehålla reklam, en diagram, en start lista, resultat lista osv. I en layout kan du också gå mellan olika poster med hjälp av manussteget "Gå till nästa post" Du kan också lägga in kontroller i manuset t.ex. om ett värde ändras så kan du spela upp en video eller ett ljud från ett container fält.

Vissa säljavdelningar har denna funktion som "dashbord".

Lycka till!

/Peter Watz

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-06 11:28

Tack så mycket till er båda. Jag kommer att följa era råd.
/Kenn

Är det någon som försökt att göra en dashbord med hjälp av IWP?

1
Bevaka tråden