Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

wifi återansluter inte efter viloläge

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Räcker jag bara stänger locket å öppnar det direkt efteråt så måste jag stänga av Wifi å starta det igen för att kunna ansluta till internet.

Har blivit så sedan jag uppgradera till Lion. Är det ett känt problem?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-14 22:35

Det är nog inte meningen att du ska öppna det direkt, datorn hinner ju då inte gå ner i vila innan den ska starta upp igen. Blir det likadant om du låter locket vara stängt några minuter innan du öppnar det igen?

Japp, spelar ingen roll om jag har den nere i 30 minuter, har inga problem med wifi på mina iphones eller ipads så det borde inte vara routern.

Det KAN vara routern ändå, hade du senaste programvaran i den ?

Uppdaterat Macen?, sett en hel del på sistone med uppdateringar som skall fixa "Wifi problems with reconnect after sleep bla bla..."

Du har inte testat att vänta en stund, typ en minut eller så innan du försöker surfa?

Min iMac är ansluten till AE'n m kabel men jag märker ändå att anslutningen sas somnar in o att det tar en kort stund från det att jag väckt upp datorn till det att jag kan ansluta till internet

Senaste FW på routern, routern är D-link DIR-685. Ska testa och hårdställa den på bara 802.11g istället för 802.11n.

1
Bevaka tråden