Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Provkör G5 på Inlife

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Alla 99mac-läsare är välkomna på förhandsvisning av nya Power Macintosh G5 nästa vecka.

Apple Sverige och Inlife samarbetar och erbjuder alla en titt på nya G5 mellan 12.00 - 18.00 tisdagen 1:a Juli och torsdagen 3:e Juli. Adressen är Sveavägen 35-37 i centrala Stockholm.

Oscar Bjers har personligen jobbat fram denna förhandsvisning - han förstår hur sugna alla är på att klämma och känna på G5...

http://www.inlife.se/

  • Oregistrerad
  • 2003-06-27 17:05

Yeeha:)

ska bli skönt att fingra lite på den.. aaargh..

Ska vi ta några öl på en uteservering samtidigt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-27 21:12

Öl låter väl gott.

Aj då, jag som drar till Gotland på söndag...:(

  • Oregistrerad
  • 2003-06-27 22:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Öl låter väl gott.

Instämmer! (Om nu newbies som jag är välkomna? :eek: ) Detta torde vara ett gyllene tillfälle för en improviserad sommarpub! Vad sägs om kvällsmat på något närbeläget ställe (gissar att flertalet av oss kommer under den senare delen av dagen)? Flera hotspots finns f.ö. i krokarna, t.ex http://www.defaultcity.net/tackning.html

Du kan inte släpa med ett ex när malmöresan blir av?

Så lämpligt att man har semester nästa vecka.

Måste man föranmäla sin ankomst, eller är det bara att dyka upp ?

  • Medlem
  • 2003-06-28 01:01

Det var minsan kvickt jobbat.
Klart man kommer!

Instämmer med Johan Arvidsson, var anmäler man sig?

/ErikC

  • Medlem
  • Haninge
  • 2003-06-28 02:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Öl låter väl gott.

Jag tar colan - iskall...!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-28 03:46

Jag kommer gärna, men jobbar kl. 15.00 till sen kväll, så mer än en titt, blir det inte för mig. Men en öl kan jag ju dricka för det mesta, ta en titt på nya G5:an har aldrig blivit av tidigare, och lär väl inte bli av på någon månad annars.

Anmäler mig härmed, om det räcker. Annars får jag väl anmäla mig på sätt som anbefalles.

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2003-06-28 04:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av LFH
Instämmer! (Om nu newbies som jag är välkomna? :eek: ) Detta torde vara ett gyllene tillfälle för en improviserad sommarpub! Vad sägs om kvällsmat på något närbeläget ställe (gissar att flertalet av oss kommer under den senare delen av dagen)? Flera hotspots finns f.ö. i krokarna, t.ex http://www.defaultcity.net/tackning.html

Wow! Har tittat på deras sida förut, men då var det 250 spänn i månaden o inte så många ställen. Trodde de hade gått i konkurs. De svarade inte heller på mail förut. Men.. 50 spänn i månaden under testperioden!! Schysst
Slog till direkt

Och, jag kommer gärna! Hur många ska dit på tisdag kväll? Öl innan?

Senast redigerat 2003-06-28 04:28
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-28 09:36

Öl efter är väl bättre. G5an lär väl vara tillräckligt berusande?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-28 12:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Öl efter är väl bättre. G5an lär väl vara tillräckligt berusande?

Hehe.. sant! Det låter bättre.

Kommer man att ha alla tre varianter på maskinen eller bara dubbeln?...jag är intresserad av minstingen nämligen:D

Någon som vet om det bara är att droppa in eller?

mvh

/John

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-29 22:02

När? Var?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
När? Var?

Kolla första inlägget i tråden. Konstigt nog nämns det redan där

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-29 22:51

Jaha. Men 1 och 3 juli... Det är ju flera dagar dit! Hur ska man stå ut?

Nu är det bara en dag kvar.

Ska bli kul att få känna på en G5:a, hoppas de har fler modeller, om inte så åtminstonde flera maskiner. Kommer nog bli trångt framför den/dem.

Välkomna till Inlife senare idag!

Jag kommer vara där strax efter lunch en snabbis - sen måste jag tillbaka och jobba igen.

Är det någon/några som varit förbi? Vad tycker ni om den?

Går förbi om en timme ca.. *förväntansfull*

//Thomas

Jamän... nu har man sett den.

Intryck:

Tyst!
Stor!
Snygg!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-01 17:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik L
Intryck:

Tyst!
Stor!
Snygg!

Aha
Som mig på pricken då

  • Oregistrerad
  • 2003-07-01 18:24

Jag var förbi två gånger idag.

Det fanns som tur var några sköna fotöljer också så att flickvännen fick någonstans att sitta. Hon tyckte att det var roligt med alla "pojkar" som var lyriska över en liten låda.

Jag är mäkta imponerad.
Den ser väldigt bra ut, och tyst var den. Förvånandsvärt tyst.

Ball maskin!

Lite trångt runt maskinen, men jag hann testa att köra en benchmark-scene i Lightwave på den.
Valde tracer radiosity och den scenen tog det 550 sekunder för maskinen att arbeta sig igenom. Den fick inte riktigt var ifred hela renderingen, men jag tror inte det påverkade så mycket då den antagligen bara använde en processor i stöten. Inte mycket till benchmark iallafall då LW7.5c inte är optimerat för 64bitars CPU än, men skoj att se att den ändå ligger i fas med tiderna som 3Ghz P4 mm presterar.
Vore tufft om Newtek hade LW8 klart för 64bitar till i höst då G5'orna levereras

Det enda jag la märke till i övrigt i mitt G5-rus var att starttiderna inte var så imponerande. Det tog mellan 55 och 60 sekunder för maskinen att starta upp i OS 10.2.7 (klockade tre uppstarter efter diverse krasher ), i och för sig alla utan nätverks anslutning, jag har för mig att det går segare eftersom macar pausar en stund under uppstarten och letar efter nätverk om de inte hittar något direkt (?).

Maya var också installerat, men jag visste inte hur man fixar fram bench-filer i det.

Snygga är de iallafall, lite braun rakapparat över det hela, väldigt maskulint intryck, stort och kantigt.
Och VÄLDIGT tyst

Jepp ! Visst var G5:an coool och mäktig.

Och den var verkligen tyst.
Fast detta är ju lite svårt att höra i en miljö där en Cola-maskin stod och brummade precis intill...

Men då jag lade örat precis intill underverket hördes ett underligt knastrande ljud. Som ur en PA - anläggning på tomgång, eller kanske som vattenskvalp mot stenar.
Detta sades vara hårddisken som knastrade då den läste...

Imponerad i alla fall och när jag har investerat i fartmonstret kör man maskinen med öppen lucka

Jaja, om man sparar kanske med går om 5 år, suck...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-01 20:51

Det jag kan säga är att jag fann den tyst och snygg. Litet skalad sportbilskänsla. Betydligt aggressivare utseende än hos den mjukgullplastiga PM G4.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-01 21:01

Jag är fortfarande ordentligt krasslig och kunde därför inte masa mig ner till InLife. Hoppas det kommer fler tillfällen att titta på jeepdunken.

Bevaka tråden