Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmdumpar av ditt FileMaker system

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror det finns lika många utseenden på FileMaker som det finns användare. Man kan göra otroliga utseenden i FileMaker. Vissa lägger ner sin skäl i att utforma varje pixel medan andra gör ett enklare utseende. Vi är nyfikna hur det ser ut.

Så nu är det dags för er att visa upp era alster. Posta en skärmdump på ert system här.

Gränssnittet har utvecklats en hel del sedan starten för ca två år sedan. Det enda "orginal-delen" som återstår är menyn i toppen som också snart får sig en make-over. Jag inspireras mycket av OS X och alla bra program som finns till miljön.

Ska tilläggas också att varje pixel räknas för mig! Kan sitta alldeles för länge med att flytta en upp, en åt vänster osv.

Senast redigerat 2012-03-13 15:38
Ursprungligen av Charles Xavier:

[ATTACH="CONFIG"]32440[/ATTACH]

Ser ut som att du har lagt ner en timme eller två på utseendet
Vissa säger att man inte kan göra snygga layouter i FileMaker. Vi har just sett att det går!
Kul!

Ursprungligen av peterwatz:

Ser ut som att du har lagt ner en timme eller två på utseendet
Vissa säger att man inte kan göra snygga layouter i FileMaker. Vi har just sett att det går!
Kul!

Tackar! Fast resan hit har varit lång och krokig - tittar jag tillbaka på den första reinkarnationen av detta program mer än sex år sedan så var det en riktigt ful (tycker jag nu i efterhand) layout jag tog fram. Men jag måste säga att jag är nöjd nu :-).

/Mikael

Bild från Kundvårdsprogrammet. Ett crm-system som jag har arbetat med sedan 1989. En av de såra sakerna var att hitta tillräckligt många ikoner i samma slag.

1
Bevaka tråden