Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smidigt med företagande och BankID

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill bara ge tummen upp för att det mesta går att sköta via elektroniska tjänster och BankID numera.

Från att registrera bolag (verksamt.se) till skatte & avgiftsregistrering (verksamt.se) till deklarationer (skatteverket.se) och skattekonton (skatteverket.se). Självklart sköter jag internetbanken, bokföringsprogrammet och löneprogrammet på Internet också men där krävs inte BankID.

Det känns rätt självklart nu men det var inte så jättelänge sedan som detta var en ren utopi.

Har ni samma erfarenheter?

  • Medlem
  • Västervik
  • 2012-02-15 12:54

Yeah!
Nema problema

  • Medlem
  • 2012-02-15 19:09

Funkar det med mobilt Bank-ID? Kanske årets (eller förra) bästa app!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-03-13 22:49

Har precis samma uppfattning, verksamt.se är verkligen kanon!

Ursprungligen av Csoft:

Har precis samma uppfattning, verksamt.se är verkligen kanon!

Verksamt.se är bra saker, speciellt då man vet vad som körs i grunden av hemsidan och hur det hela är uppbyggt. ;D Då jag jobbade i Sundsvall så vart jag utlånad till Bolagsverket och fick en inblick i hur det ser ut. *hehe*

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-03-28 01:32
Ursprungligen av g0tr00t:

Verksamt.se är bra saker, speciellt då man vet vad som körs i grunden av hemsidan och hur det hela är uppbyggt. ;D Då jag jobbade i Sundsvall så vart jag utlånad till Bolagsverket och fick en inblick i hur det ser ut. *hehe*

Det enda negativa var att både bolagsverket och skatteverket bara svarar genom post! Men det gick bra att skicka in komplettering digitalt.

Tog knappt 3 veckor att skapa ett AB och få F-skatt inklusive kompletteringar.

Bank-ID funkar inte hos Försäkringskassan eller Skatteverket med iOS - inte min i alla fall (ID hämtad från Swedbank). Vare sig med iPhone eller iPad. När jag vill logga in så påstås det att jag inte hat installerat Bank-ID (appen) och jag hänvisas till en sajt där jag kan hämta den och där sägs att jag inte kan installera på denna burk, bla, bla, bla... Why?
Jag HAR Bank-ID på min iOS-burkar och jag har hämtat ett ID till båda och jag kan t.ex. logga in med Bank-ID på Swedbank.

Edit: Märker nu att det funkar med Skatteverkets egen app, men inte via Safari. Hur man ska göra med Försäkringskassan - som inte har någon app - är mig obekant. Alla ställen som skriver om Mobilt BankID nämner bl.a. Försäkringskassan som ett ställe där man nu kan logga in med Mobilt BankID...svamlar dom i nattmössan?

Senast redigerat 2012-03-28 10:43
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-13 13:59

Vad använder ni för bokföringsprogram? Jag är precis i uppstartsfasen med en EF och funderar nu på ett program för fakturering och bokslut. Tips?

1
Bevaka tråden