Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blir utloggad från mac minin

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er, har ett litet störande problem på min Mac Mini, som jag använder som htpc. Ibland när jag slår på TVn så står den vid inloggningsskärm, men för det mesta är den inne i XBMC.

Vad kan det här bero på och hur kan jag lösa det?
Jag vet inte om det är relevant, men jag är ansluten till VPN med mac minin, kan det vara när den disconnectar som jag loggas ut?

Vill gärna slippa springa å hämta tangentbord var 7e gånger jag slår igång TVn.

Har du kollat så din Mac Mini inte är inställd på att automatiskt logga ut vid inaktivitet? Jag hade detta på min första MBP och spelade musik i iTunes på en fest. Insåg att en gång i timmen bara stannade musiken och det visade sig bero på detta.

Hittade felet nu, var en inställning i min fjärrstyrningsmjukvara från logmein.com. När VPN gick ner under uppkopplingen via logmein, så låstes datorn.

Av en slump nu när jag skulle kolla det där om inaktivitet så hittade jag källan till problemet.

När VPN (anonine) kopplas ner och återansluter så loggas man ut, mycket skumt. Hittar ingen inställning för det heller. Någon som har en idé ?

1
Bevaka tråden