Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Två nya Apple Concept Store till Sverige

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har fått information om att minst två och troligen tre nya Apple Concept Store är på väg till Sverige. Sedan tidigare finns InLfe Apple Concept Store på Sveavägen och nu väntas ytterligare en butik öppna i centrala Stockholm. Vilket företag som ska stå bakom butiken är dock ännu inte klart.

Enligt ryktet kommer det en butik i Malmö och en i Göteborg dessutom. Vi har fått information om vilka som står bakom dessa butiker men har ännu inte fått en bekräftelse om när eller var detta kommer att realiseras.

Informationen kommer ifrån människor med insyn i branschen men vi vill ändå påpeka att innan en officiell pressrelease eller inbjudan kommer i faxen så får vi alla bara hoppas!

Senast redigerat 2003-05-23 13:52

Malmöbutiken är nu bekräftad!

Jag återkommer med mer info och ett litet reportage. Hurra för Skåne hursomhelst!

Två i Stockholm är slöseri.
Bättre att öppna en i Skitöping.

  • Medlem
  • 2003-06-27 23:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Malmöbutiken är nu bekräftad!

Jag återkommer med mer info och ett litet reportage. Hurra för Skåne hursomhelst!

WOHOO!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-28 00:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Malmöbutiken är nu bekräftad!
!

Aha. Då är det därför de inte bryr sig om mig och att jag vill sälja i min butik, de har varit synnerligen ointresserade på Apple, inget får tydligen störa deras nya planer.

Hoppas att den andra buriken i Stockholm blir bra....:rolleyes:

Undra vart butiken planeras ligga, Baltzar City hade ju varit underbart! Apples image hade passat in där!

Kan de inte öppna en i Eskilstuna???

Citat:

Skrevs ursprungligen av cube_owner
Undra vart butiken planeras ligga, Baltzar City hade ju varit underbart! Apples image hade passat in där!

Vet inte om det är så lämpligt. Då skulle jag ju häcka där så snart jag hade möjlighet att ta en paus på jobbet. Fast om de kombinerade med en lunchrestaurang...

Citat:

Skrevs ursprungligen av cube_owner
Undra vart butiken planeras ligga, Baltzar City hade ju varit underbart! Apples image hade passat in där!

Nej Baltzar City blir det nog inte.
Tror inte det blir mitt i "city", utan snarare i närheten av centrum

  • Oregistrerad
  • 2003-06-28 18:49

Tycker ärligt talat att begreppet "apple concept store" vad gäller inlife är överdrivet. Visst, det är en relativt snygg butik att sälja snygga datorer i, men de gick liksom inte hela vägen. Har inte varit i en Apple store, men sett bilder. Men, ska man göra en schysst butik med schysst inredning måste man satsa lite mer.. t ex inte ta en gammal ful disk och smälla in i resten. Rummet längre in ser verkligen ut som en anonym kontorslokal.. Blev lite besviken och "apple concept store" känns som ett rent påhitt.. Kom med nåt ordentligt och genomsnyggt!!! Hade jag haft pengarna skulle jag göra nåt bättre. Nån upplevelse är det knappast. Klagar absolut inte på personalen och produkterna utan kommer antagligen köpa ny dator och utrusning där, men SÅ imponerande är inte butiken..

Citat:

Skrevs ursprungligen av rodin
Tycker ärligt talat att begreppet "apple concept store" vad gäller inlife är överdrivet. Visst, det är en relativt snygg butik att sälja snygga datorer i, men de gick liksom inte hela vägen. Har inte varit i en Apple store, men sett bilder. Men, ska man göra en schysst butik med schysst inredning måste man satsa lite mer.. t ex inte ta en gammal ful disk och smälla in i resten. Rummet längre in ser verkligen ut som en anonym kontorslokal.. Blev lite beskiven och tycker "apple conecpt store" redan är uttjatat.. Kom med nåt ordentligt och genomsnyggt!!!

Håller med till 100%. Fast att kunna känna på grejerna innan man köper dom är något vi inte varit för bortskämda med i sverige.. iaf inte i Malmö.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Nej Baltzar City blir det nog inte.
Tror inte det blir mitt i "city", utan snarare i närheten av centrum

Dår är butiken dömd att gå under... Om det skall funka så måste folk se affären. Folk som inte redan är "frälsta" skall få upp ögonen för apple med hjälp av dessa affärer tycker jag..

  • Oregistrerad
  • 2003-06-28 18:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av cube_owner
Håller med till 100%. Fast att kunna känna på grejerna innan man köper dom är något vi inte varit för bortskämda med i sverige.. iaf inte i Malmö.

Men visst är det tråkigt? Hade jag haft mer pengar hade jag startat en klubb eller.. en applebutik! Såg en ledig lokal intill stureplan på ett hörn med en perfekt yta för en apple store. perfekt läge för bra datorer, schysst formgivning och starkt självförtroende som apple har. Och som dom verkigen förtjänar. Man måste liksom synas. Det händer för lite här i sverige. Apple sverige, skärp er! Ni är värda bättre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-29 14:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av cube_owner
Dår är butiken dömd att gå under... Om det skall funka så måste folk se affären. Folk som inte redan är "frälsta" skall få upp ögonen för apple med hjälp av dessa affärer tycker jag..

En butik i centrum är dömt att gå under pga hyrorna.

http://www.99mac.com/pics/applestore_miami/index.htm

Citat:

Skrevs ursprungligen av rodin
Men visst är det tråkigt? Hade jag haft mer pengar hade jag startat en klubb eller.. en applebutik! Såg en ledig lokal intill stureplan på ett hörn med en perfekt yta för en apple store. perfekt läge för bra datorer, schysst formgivning och starkt självförtroende som apple har. Och som dom verkigen förtjänar. Man måste liksom synas. Det händer för lite här i sverige. Apple sverige, skärp er! Ni är värda bättre.

Det vore ju så jäkla najs att göra en sådan sak - men tyvärr är det inte praktiskt genomförbart utan stort ekonomiskt stöd av Apple.

Realistiskt sett är det bara Apple själva som kan driva en fet AppleStore i centrala Stockholm, det premium man betalar för lokalen dras direkt ifrån deras marknadsföringskonto.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Det vore ju så jäkla najs att göra en sådan sak - men tyvärr är det inte praktiskt genomförbart utan stort ekonomiskt stöd av Apple.

Realistiskt sett är det bara Apple själva som kan driva en fet AppleStore i centrala Stockholm, det premium man betalar för lokalen dras direkt ifrån deras marknadsföringskonto.

Så Martin, du har inte någon mer info om vem det är som ska starta affären och vart den planeras ligga?

Citat:

Skrevs ursprungligen av JohanK
En butik i centrum är dömt att gå under pga hyrorna.

Vart tror du att den kommer att ligga?

  • Medlem
  • 2003-06-29 17:40

Med fyra butiker i söder så måste det ju bli en butik i Umeå som är norra Sveriges centrum.;)

1
Bevaka tråden