Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder jag 99mac fotoalbum?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-03-11 20:16

Hej.
Jag försöker att lägga in några Blenderbilder gjorda med olika renderingar och med en kommentar under varje bild i ett fotoalbum under Community, men lyckas inte.
Jag har laborerat med lite av varje. ändrat storlek och i png som borde vara det enklaste men när jag sparat och går till albumet så är det tomt. Jag har både försökt ladda upp och dra in bilderna utan att lyckas. När jag drar in bilden så tänds den gröna pricken med + tecknet på och bilden öppnas, men försvinner igen. Jag gör något fel, men vad. Är det någon som kan ge ett tips.
Tack
Kalle

Länk till Fotoalbum: http://www.99.se/album/

/Edit: Jag lade till länk till fotoalbumet och uppdaterade rubriken

Senast redigerat 2012-03-12 14:42

Vilket program pratar vi om?
Vilket operativsystem kör du?
Och varför ligger tråden under "Feedback" (som handlar om frågor kring själva forumet och dess funktioner).

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-03-11 21:42

1)
Vilket program pratar vi om ??? Blenderbilder sparade som png i photobucket.
2)
Vilket operativsystem kör du på. iMac Intel i5 10.6.8 12GB
3)
Och varför ligger tråden som handlar om frågor om forumets och dess funktioner. Exakt därför lade jag min fråga där eftersom den handlar om en av forumets funktioner ????

Jesper, jag är också förvirrad av hans inlägg, men jag tror han talar om någon slags fotoalbumsfunktion som finns på forumet. Som jag dock aldrig egentligen hört talas om eller vet hur den fungerar...

Ok, hade ingen aning om att det fanns en sådan funktion på forumet. Och det är väl ingen som använder den heller.

Om man följer forumreglerna, och sätter en tydlig rubrik på sin tråd - typ "Problem att lägga in bilder i forumets fotoalbum" - så minskar ju risken för missförstånd.

Senast redigerat 2012-03-11 23:21

Jag har nu provat att skapa ett fotoalbum, och att lägga upp bilder (på ett par olika sätt). Inga problem.

Kan du beskriva mer i detalj vad du gör, så blir det kanske lättare att hitta var felet ligger.

Hur stora är bilderna? (både i pixlar och i kB)

Senast redigerat 2012-03-11 23:20
  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-03-11 22:19

Tack för vänligt bemötande. Det är illa när forumets mesta besökare och veteraner med 8-10000 inlägg inte har en aning om forumets funktioner.
http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Skrmavbild2012-03-11kl221130.jpg

Ursprungligen av iKalle:

Det är illa när forumets mesta besökare och veteraner med 8-10000 inlägg inte har en aning om forumets funktioner.

Varför är det illa? Alla använder inte alla funktioner. Jag behöver inget fotoalbum här. Jag är här för att ställa och svara på Mac-frågor.

Läs gärna inlägg #6, och svara på de frågorna,

Ursprungligen av iKalle:

Tack för vänligt bemötande. Det är illa när forumets mesta besökare och veteraner med 8-10000 inlägg inte har en aning om forumets funktioner.
http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Skrmavbild2012-03-11kl221130.jpg

Om man formulerar sitt inlägg så det blir svårt att förstå och lätt att missförstå så kan man nog få räkna med motfrågor, tycker du inte det? Och som Jesper säger, det där är en funktion som jag aldrig hört talas om att någon använt. Sen jag började, 2004. Men vad vet jag, det är ju bara sju och ett halvt år sen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-11 22:57

När jag lägger upp bilder gör jag enligt följande:
Klickar på "Fotoalbum" som du visar på din bifogade bild. Sedan på knappen "Skapa nytt album".
Döp den till något och klicka på "Spara ändringar"
Sen på "Ladda upp bilder", "Bläddra" och välj en bild från datorn. Klicka sedan på "Ladda upp" knappen.
Fungerar detta för dig? Eller vart tar det stopp?

Tror inte man kan 'dra' filer till ladda upp sidan, som man kan göra på tex Gmail, utan man får välja fil i en ruta som heter Filöverföring.

(Ta inte för givet att alla kan allt, men ge dig 17 folk löser saker om det vet vad som skall lösas. )

1
Bevaka tråden