Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify vägrar starta! (OS X 10.5.8)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft detta problem sedan två-tre dagar.

När jag klickar på ikonen i docken studsar den några gånger som vanligt. Därefter slutar den hoppa och jag blir promptad med en ruta; "Send crash report..." etc. Men man hinner inte klicka på "Send" innan den försvinner.

Frågan är nu var som är problemet? Sitter på en Macbook Pro med OS X 10.5.8 (samma dator och OSX som på jobbet där Spotify funkar klockrent) Har tömt cachen, ominstallerad spotify ett antal gånger utan resultat.

Nån som har samma problem?

/ J

Ursprungligen av JLilja:

...samma dator och OSX som på jobbet där Spotify funkar klockrent...

Menar du verkligen samma dator? Att du flyttar datorn mellan jobbet och hemmet, och att Spotify funkar när datorn står på jobbet, men kraschar när du är hemma?

Eller menar du en likadan dator?

Jag har samma problem. Renade rubbet, cache och allt i applications support. Har försökt få tag i en gammal version men hittar ingen. Har testat ominstallation 10 ggr nu.

Har precis samma problem här! Har tömt cachar och ominstallerat.., inget hjälper. Spotify Support verkar obefintlig dessutom.
Jävligt irriterande när man pröjsar för Premium!

Prova att installera om Spotify

Reinstallation of Spotify (OS X)

  • Make sure that Spotify is no longer running (Spotify » Quit Spotify)

  • Manually delete these folders:

    • ~/Library/Caches/com.spotify.Client

    • ~/Library/Application Support/Spotify

  • Delete the Spotify application in the Applications folder

  • (optional) It might be best to restart you computer at this point.

  • Reinstall Spotify (download)

Redan gjort allt det där. Detta är svaret som jag fick efter 4 dagar från Spotify support:

"Thanks for contacting Spotify. I'm very sorry to hear you are experiencing issues currently.
So that we can progress, I need to troubleshoot with you.
I need to locate the root cause, in order to analyse and resolve this problem for you.

What operating system are you running on your Mac?
What version of Spotify are you running on your device?

Are you running any third party Spotify software, like a remote program?
Are you running Growl 1.3 or above?
Do you have SIMBL running?
Is your computer on a network?
Are you connected to any cloud systems?
Do you have multiple airports running?

When did the issue occur and were there any changes to anything relevant around the same time?
Does the problem occur at certain times of the day or in certain conditions?
Are you running any active internet security?

Can you try installing this Mac preview version I have attached for you http://download.spotify.com/preview/spotify-app-0.8.2.527.g48d079d8.dmg

1. Quit Spotify
2. In the finder, locate and delete the following folders:
~/Library/Caches/com.spotify.Client
~/Library/Application Support/Spotify
3. Locate and delete the Spotify app (from the application folder)
4. Empty trash, then restart
5. Install the preview version

OSX LION users:
Apple have masked the user "Library" folder to prevent accidental deletion. You can access it by choosing 'Go', from the top menu in the Finder. Hold down 'alt' key, and the library should appear as a folder you can now open."

1
Bevaka tråden