Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G4 - Hur mycket låter den?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-29 16:59

Funderar på att köpa en PowerMac G4, alltså en sådan som Apple precis reducerat priserna på.
Idag har jag en iMac DV Special Edition som låter väldig mycket och det är bl.a därför jag vill byta dator.
Min fråga är alltså: Hur mycket låter en PowerMac G4? Berätta gärna era erfarenheter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-29 17:14

Dubbelpropp-G4:an låter som en dammsugare. Jag tänker spara till en G5 istället!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-29 17:19

Min G4 dual 1.25 låter ungefär lika mycket som min frus G4 500 mhz. Vilket för mig känns helt ok. Mycket tystare än "vindtunneln" (som, om jag inte minns fel, för övrigt fortfarande säljs då den kan boota i OS9).

  • Medlem
  • 2003-06-29 17:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av carbon
Funderar på att köpa en PowerMac G4, alltså en sådan som Apple precis reducerat priserna på.
Idag har jag en iMac DV Special Edition som låter väldig mycket och det är bl.a därför jag vill byta dator.
Min fråga är alltså: Hur mycket låter en PowerMac G4? Berätta gärna era erfarenheter.

Hur kan din iMac låta????
Den är ju fläktlös och har bara en hårddisk. Om du tycker den "tysta" datorn låter mycket så skulle G4:an låta som ett flygplan.:eek: Min iMac DV SE och alla andra sådana jag hört är helt tysta, man hör bara ett svagt sus från hårddisken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-29 17:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Hur kan din iMac låta????
Den är ju fläktlös och har bara en hårddisk. Om du tycker den "tysta" datorn låter mycket så skulle G4:an låta som ett flygplan.:eek: Min iMac DV SE och alla andra sådana jag hört är helt tysta, man hör bara ett svagt sus från hårddisken.

Jag har haft min iMac DV Special Edition i ca 2,5 år nu. Den låter sakta men säkert bara mer och mer tycker jag...
Jag skulle inte beskriva det som ett svagt sus, utan med något starkare ordval. Men vi är väl olika känsliga kanske?
Annars vet jag att detta "fenomen" med iMacs som låter är ganska känt. Jag vet tex. att en fd. arbetskamrat fick byta ut HD:n eftersom den helt enkelt lät för mycket.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-30 20:01

Det är hdn i iMac some låter och det kan vara väldigt påfrestande kan jag intyga. Med en G4 är det ju lite lättare avhjälpt eftersom du kan ställa ner den på golvet eller i ett skåp eller så.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bOOzo
Det är hdn i iMac some låter och det kan vara väldigt påfrestande kan jag intyga. Med en G4 är det ju lite lättare avhjälpt eftersom du kan ställa ner den på golvet eller i ett skåp eller så.

Vilket i så fall kan avhjälpas med att köpa en ny hårddisk.

Om missljudet orsaken till bytestankarna är inte G4 den bästa lösningen. Om det är fart man vill ha så får man ju onekligen bra fart för pengarna nu när de har sänkt priserna.

1
Bevaka tråden