Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med spotify-plugin

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-11 13:31

Jag kör Plex på en mac mini och använder pluginen för Spotify.
Av någon anledning kan jag inte pausa musiken med fjärrkontrollen. Jag kan bläddra och starta låtar, men inte pausa eller ändra volym. Jag har den gamla vita plast apple remote om det kan vara någon skillnad.

Finns det något jag kan prova för att få det att fungera bättre?

/Axel

Låter inte som ett plugin-problem, men vad vet jag. Har du testat att ta bort och lägga till det? Funkar fint för mig, dock med den nyare modellen av Apple Remote. Antar att play-knappen fungerar bra annars?

Ursprungligen av axpax:

Jag kör Plex på en mac mini och använder pluginen för Spotify.
Av någon anledning kan jag inte pausa musiken med fjärrkontrollen. Jag kan bläddra och starta låtar, men inte pausa eller ändra volym. Jag har den gamla vita plast apple remote om det kan vara någon skillnad.

Finns det något jag kan prova för att få det att fungera bättre?

/Axel

Kan du pausa och starta filmer från dina andra sektioner med samma Apple Remote?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-14 22:39

Ja, allt annat funkar bra med fjärren. Mitt trick för att få tyst på spotify är att starta en film och sen stoppa den igen

Kan det vara skillnad på gamla och nya fjärren?

Ursprungligen av axpax:

Ja, allt annat funkar bra med fjärren. Mitt trick för att få tyst på spotify är att starta en film och sen stoppa den igen

Kan det vara skillnad på gamla och nya fjärren?

Inte troligt, men långt ifrån omöjligt
Jag vet inte riktigt var jag ska börja hjälpa dig med felsökning, du har ett väldans underligt problem
Det bästa vore om du kunde låna en gammal fjärr från en polare och testa med. Om samma problem är där så kan det vara dags att se om det är Plex Helpern som är skadad på något sätt. Det eller en paj xml-fil som tolkar inputsen från fjärren. Enklast då är nog att flytta ut hela din "Plex" och "Plex Media Server"-mapp från /Macintosh HD/users/<din user>/Library/Application Support/
Flytta ut de två mapparna till ditt skrivbord EFTER att du slagit av Plex och PMS. Glöm inte bort att de två mapparna innehåller allt ditt Plex material förutom dina mediafiler. Så spara dom ifall det inte hjälpte något.

Då du flyttat ut mapparna till skrivbordet så är det bara att starta upp PMS, installera Spotify igen, och testa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-02 22:04

Nu har jag testat med den nya alu-fjärkontrollen. Funkar klockrent. Den har ju en extra knapp jämfört med den vita där select och play/pause är samma så signalerna är antagligen lite annorlunda..

Är det bara jag som sitter med den gamla vita fjärren?

1
Bevaka tråden