Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel som heter något i stil med Daidalos?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min 4-åring spelar ett spel på dagis ibland som hon envist påstår att det heter Daidalos. Det är något med skattjakt säger hon. Nu har jag fått i uppdrag av henne att skyndsamt införskaffa detta spel. Är det någon som känner till något som kan passa in på beskrivningen?

Kan det vara det här?

App Store - Daedalus Labyrinth

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-03-11 09:51
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-14 21:44

Det var tider det. Jag var 11-12 år gammal 1995. Min engelska var rätt kass, så jag kom aldrig mer än halvvägs i spelet. Litet sidospår

Nja, det är något de kör på dagis så jag tror inte att det är något våld inblandat, dessutom snackar min 4-åring om något i stil med slime-bollar som man ska passa sig för om man inte vill bli inburad. Jag får nog fråga på dagis imorgon.

Dagis? Då är det är nog ett PC-spel. Vi kan börja där.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-03-21 20:09
Ursprungligen av Zimmerman:

Dagis? Då är det är nog ett PC-spel. Vi kan börja där.

Varför då?
Alla dagis i vår kommun har android-plattor, en per avdelning som barnen får turas om med.

Sen är det väl inte svårare än att prata med dagispersonalen?
Jag brukar höra mig för vad de använder för appar.

Jag menade att det knappast är Mac på dagis om vi pratar datorer av traditionell typ. Vad det är för plattor man har på dagis har jag ingen susning om.

Ursprungligen av Json_81:

Varför då?
Alla dagis i vår kommun har android-plattor, en per avdelning som barnen får turas om med.

Sen är det väl inte svårare än att prata med dagispersonalen?
Jag brukar höra mig för vad de använder för appar.

Prata med ngn av de vuxna där på stället och be dem visa...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-03-14 19:13

Jag tycker det här var alldeles för likt för att inte dela med till dig pmarriot;

Labyrint | svt.se

  • Medlem
  • 2012-03-14 20:54

Håller med peanjo. Det är ett (rätt dåligt) barnprogram på SVT.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-03-14 23:03
Ursprungligen av sax:

Håller med peanjo. Det är ett (rätt dåligt) barnprogram på SVT.

Men man kan spela på hemsidan så det är väl det som TS barn har gjort.

Visar sig att det är ett spel som de har på Bolibompa på webben.

Ursprungligen av pmarriott:

Min 4-åring spelar ett spel på dagis ibland som hon envist påstår att det heter Daidalos. Det är något med skattjakt säger hon. Nu har jag fått i uppdrag av henne att skyndsamt införskaffa detta spel. Är det någon som känner till något som kan passa in på beskrivningen?

Se denna länk... Det är nog den sidan som din 4:a åring menar!!
Daidalos har ett spel som heter labyrint som min 5-åring spelar både hemma och dagis!!!

Labyrint

Min femåring älskar TV-programmet, som är förlagan till spelet.

Labyrint | SVT Play

Lysande TV, lagom spännande och med mängder av referenser till såväl populärkultur som klassisk kultur (som alla vet var ju Daidalos den som skapade labyrinten på Kreta åt kung Knossos, där Minotauren fanns)

Helt logiskt finns också figurer som "taurus" etc. i programmet

1
Bevaka tråden