Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV uppdaterad med stöd för 1080p

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Här i Sverige väntar vi fortfarande på att Apple ska lansera TV-program och filmer i iTunes, så vi får inte del av hela nyttan med Apple TV ännu."

Vae?
Filmer finns ju i dagsläget iaf?

Ursprungligen av PeeMaN:

"Här i Sverige väntar vi fortfarande på att Apple ska lansera TV-program och filmer i iTunes, så vi får inte del av hela nyttan med Apple TV ännu."

Vae?
Filmer finns ju i dagsläget iaf?

Sorry, jag var rätt trött inatt. Du har förstås rätt, ska uppdatera artikeln. Förövrigt finns det en bra matris här hos Apple över vad som finns tillgängligt i vilket land.

De hittade en praktikant som gjorde om GUI lite grann, men egentligen bara startskärmen. Sen hittade de några tjommar i källaren som de glömt sparka som fick fixa till 1080p-upplösning.

Lätt raljerande men ändå, var detta verkligen en uppdatering värd namnet?

Ursprungligen av Leftrustle:

De hittade en praktikant som gjorde om GUI lite grann, men egentligen bara startskärmen. Sen hittade de några tjommar i källaren som de glömt sparka som fick fixa till 1080p-upplösning.

Lätt raljerande men ändå, var detta verkligen en uppdatering värd namnet?

Men, AppleTV är ju i princip bara ett menysystem och videouppspelning. Menyn är uppdaterad och video spelas upp i 1080p; i min bok får jag det till att två av totalt två funktioner uppdaterats. Den har ju inte börjat mala kaffe eller teleportera mindre föremål, men jag vet inte riktigt vad du hade väntat dig.

Måste jag skaffa bredband nu....;)

/m

Måste man ha foton i iPhoto för at kolla på bilder genom en ATV? Annars vore det trevligt att kunna ha det för sina bilder (som jag f.ö. vägrar att ha i iPhoto!)

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2012-03-08 10:45
Ursprungligen av johan_tanying:

Måste man ha foton i iPhoto för at kolla på bilder genom en ATV? Annars vore det trevligt att kunna ha det för sina bilder (som jag f.ö. vägrar att ha i iPhoto!)

Nej, den klarar tex Flickr och iCloud-strömmen också.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-08 10:26

”Gamla” modellen reas ut för 899kr inkl. frakt på svenska Apple store. ”Nya” 1080p modellen kommer tydligen kosta 1029kr.
Ännu en prisjustering i rätt riktning (mot amerikanska priser), men ändock en bit kvar till $99 (≈744kr inkl 10%moms)

Ursprungligen av reboot81:

Ännu en prisjustering i rätt riktning (mot amerikanska priser), men ändock en bit kvar till $99 (≈744kr inkl 10%moms)

Fast hur räknar du nu? Det är väl ändå 25 procent moms i Sverige? Dollarkursen ligger strax över 7 kr, så det blir ungefär 700 kr i SEK. 700 kr + svensk moms på 25 procent ger ett pris på 875 kr.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-10 00:02
Ursprungligen av Adrian B:

Fast hur räknar du nu? Det är väl ändå 25 procent moms i Sverige? Dollarkursen ligger strax över 7 kr, så det blir ungefär 700 kr i SEK. 700 kr + svensk moms på 25 procent ger ett pris på 875 kr.

1 Dollar = 6,803kr.
Mr Big Bob får betala $99 plus 10% moms, vilket motsvarar 748kr. Svensson får i Sverige betala 1029kr inkl 25%, utan moms 823kr.
Eller enklare sagt, i USA kostar den $99, i Sverige $120.

Men å andra sidan har vi längre semester, allmän sjukförsäkring, allemansrätt, fred, pappaledighet, vapenkontroll, inga dödsstraff och inga jordbävningar. Det blir lite rättvisare då

Ursprungligen av reboot81:

1 Dollar = 6,803kr.
Mr Big Bob får betala $99 plus 10% moms, vilket motsvarar 748kr. Svensson får i Sverige betala 1029kr inkl 25%, utan moms 823kr.
Eller enklare sagt, i USA kostar den $99, i Sverige $120.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-10 00:26
Ursprungligen av Zimmerman:

Men å andra sidan har vi längre semester, allmän sjukförsäkring, allemansrätt, fred, pappaledighet, vapenkontroll, inga dödsstraff och inga jordbävningar. Det blir lite rättvisare då

Ja sa inget om vad som var bäst, personligen betalar jag hellre in 25% till svenska staten än 10% till detta land.
Det jag tyckte var i rätt riktning var Apples prissättning olika länder emellan, eller den minskade skillnaden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-08 16:05

Fortfarande inget svenskt releasedatum för ATV3?

Ursprungligen av zinned:

Fortfarande inget svenskt releasedatum för ATV3?

Den borde komma snart tycker man, den finns ju till och med i den finska Apple Store (men det kanske beror på eurozonen).

Ursprungligen av Adrian B:

Den borde komma snart tycker man, den finns ju till och med i den finska Apple Store (men det kanske beror på eurozonen).

Och Danmark
Apple TV - Rent HD Films & TV Programmes - Apple Store (Danmark)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-08 17:33

Bedrövligt att finnarna har möjligheten och inte vi.

Pratade med Applestore idag över telefonen:
- Den är inte tillgänglig på den Svenska marknaden än och vi har inte fått någon information om när den kommer bli det.
- Nej, men den finns ju uppenbarligen i både Finland och Danmark, så när kommer den till Sverige
- Jag tror att den kommer finnas att boka nästa vecka, men det är bara spekulationer från mina sida.

Jag tycker det är intressant att AppleStore själva inte får någon som helst information alls. Det verkar som att de vet ungefär lika mycket som oss innan de får produkterna eller ser keynoten typ.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tycker det är intressant att AppleStore själva inte får någon som helst information alls. Det verkar som att de vet ungefär lika mycket som oss innan de får produkterna eller ser keynoten typ.

Ja, det tror jag stämmer, andra har rapporterat liknande förut vid tidigare lanseringar. De får veta detta samtidigt som vi. Måste vara en knepig sits, för de är garanterat bekanta med rykten och liknande, men är bakbundna av att inte få uttala sig och inte har äkta kunskap. Men det minskar ju risken för läckor, både avsiktliga och sådana som sker av misstag.

Dustin verkar gå händelserna i förväg: APPLE TV 3 - Nu finns det alltid något bra på TV

När det finns stöd för att köra appar i ATV kommer jag köpa en, klarar mig inte utan plex

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-14 20:48

Fortfarande ingen info från Apple om när AT kan tänkas bli tillgänglig för oss i Sverige. Får hoppas den kommer snart, det är 1-2 veckors leveranstid i US och UK.

1
Bevaka tråden