Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seagate Momentus XT Hybrid 2.5" 750GB 7200rpm SATA/600 i MBP 3.1

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om det skulle fungera med denna disk i min gamla MBP 3.1.

SEAGATE MOMENTUS XT HYBRID 2.5" 750GB 7200RPM SATA/600 - Hybrid disk med det bästa från mekanisk- och flashminneslagring

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-23 01:43

Jag har använt föregångaren med 4 GB SSD i en MacBook Pro 3.1 och är mycket nöjd. Jag har läst att den nya med 8 GB är en stor förbättring, så jag tror att du kommer att bli mycket nöjd. Jag avser att byta ut min mot den nya.

Filmklippen hos dustin är extremt imponerande men jag vet inte om jag tror på dem.
Har själv använt föregångaren och visst var den snabb men inte i närheten av en ssd.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-02-23 19:42

Hur varm blir en MBP med en 7200rpm-disk? Jag har standard-fujitsun på 160GB och det är väl en 5400 om jag inte missminner mig!? Nu kör jag ju inga tunga applikationer i den så disken går väl inte så hårt och därför, dessutom oftast med en iLap, så blir maskinen inte så varm heller men jag har funderat på att stoppa i en 7200-disk och då skulle ju disken ovan kunna vara ett schysst alternativ. En STOR SSD blir ju en hel del mer pengar.

Kolla min tråd.
Fick ju inte min hårddisk att fungera med min dator.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-07 13:51
Ursprungligen av Antonic:

Kolla min tråd.
Fick ju inte min hårddisk att fungera med min dator.

Var detta ett svar på min fråga om värme?
I så fall... Vilken tråd ska jag kolla?

Tack på förhand!

1
Bevaka tråden