Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex Media Server 0.9.5.3 har släppts

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så i helgen så släpptes äntligen en uppdatering av PMS och versionen är nu uppe i 0.9.5.3.
Det är framförallt en buggfix-version, men och annat nytt finns med i ändringslistan:

· NEW: Add a universal font for rendering subtitles with on Windows and Linux. This fixes streaming from Linux not working when subtitles were enabled.
· NEW: Enhanced selection of audio tracks: if streams are all in the same language (or are all missing a language), apply selection logic for DTS/AC3.
· FIX: Some media (e.g. MPEG1/2/TS) was not properly generating a thumbnail.
· FIX: We check to see if public address changes, and if so, notify myPlex.
· FIX: If the port is manually mapped, the media server never updates myPlex.
· FIX: Computing “streamability” for MP4 files was totally broken, leading to iOS not Direct Playing them. (You’ll need to rescan the library section or else kick off media analysis via the command line to fix existing files.)
· FIX: In some cases, the wrong subtitle (internal) was rendered, even when an external subtitle was selected.
· FIX: On Deck wasn’t correct for shows with multiple episodes on a single day (e.g. two-part finales like that awesome Lost finale that Anna and I are still arguing about. Really, they were all dead?).
· FIX: Filenames are now stored as UTF-8 on the Mac.
· FIX: A hang on OS X/Linux when spawning a section refresh
· FIX: Unmatched media wasn’t getting subtitles and cover art files.
· FIX: Stop ignoring USB drives on Linux; it seemed like a good idea at the time, but it just makes neckbeards angry.
· FIX: A bug where site config “pause” commands would never continue if a frame load came in during the pause (thanks, Ian!)
· FIX: A crash when there is no computer name set on OS X.
· FIX: Various WebKit crashes on Windows.
· FIX: Increase the iTunes ‘path’ column in the database, required for better I18N support (it was super short).
· FIX: Tweak to HTTP Live Streaming to make it adhere closer to the spec (and work on a TouchPad).
· FIX: Better (and much simpler) check for private network connections (details here).
· FIX: When episodes don’t have indexes (episode numbers), watched/unwatched settings applied to the entire season.
· FIX: When splitting media, you could end up with a “warning” flag that wouldn’t go away.
· FIX: Improved WebKit audio sync.
· FIX: A crash while updating the library.

Lämna ert intryck av nya versionen nedan, berätta gärna vilka buggar ni inte längre ser och vilka som fortfarande är kvar (PMS-buggar alltså).

Senast redigerat 2012-03-08 11:53

Spännande! Jag som inte längre har en dedikerad HTPC är sugen på att testa detta till PS3:an. De DLNA-server jag testat tidigare har tyvärr inte fungerat bra alls, så jag är förväntansfull på denna releasen!

YES. Detta hade jag missat totalt ..

Har tyvärr inte fått DLNA att fungera. PMS är installerat, men PS3:an (ver 4.11) hittar inga mediaservers på nätverket. Testat starta om både PMS och PS3 utan någon skillnad. Hittar inte heller några inställningar för DLNA i PMS, men jag antar att tanken är att det bara ska fungera...

Det verkar inte heller finnas någon KB eller FAQ eller felsökningsguide för DLNA på Plex' hemsida.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-03-06 18:41
Ursprungligen av Capeman:

Har tyvärr inte fått DLNA att fungera. PMS är installerat, men PS3:an (ver 4.11) hittar inga mediaservers på nätverket. Testat starta om både PMS och PS3 utan någon skillnad. Hittar inte heller några inställningar för DLNA i PMS, men jag antar att tanken är att det bara ska fungera...

Det verkar inte heller finnas någon KB eller FAQ eller felsökningsguide för DLNA på Plex' hemsida.

Har märkt av samma som du har, varken min PS3 eller TV verkar kunna hitta Plex i nätverket (båda fungerar dock felfritt med PS3 Media Server).

Ursprungligen av Drakfot:

Har märkt av samma som du har, varken min PS3 eller TV verkar kunna hitta Plex i nätverket (båda fungerar dock felfritt med PS3 Media Server).

Synd. Ja, jag har inte heller haft problemet med att servern inte hittas av PS3:an med PS3 Media Server. Har däremot varit lite skeptisk till andra funktioner där och fått lite hackig bild och så vidare. Men Plex syns inte alls, så... Hoppas på en lösning, annars får jag fundera vidare på en annan setup. Kanske en ny ATV 3 om det kommer.

  • Medlem
  • 2012-03-06 20:12

Även jag får inte heller igång dlna till Ps3:an (version 4.11)
Pms på en MBP med Lion fullt uppdaterat.

Haha, det var jag som var lite för snabb. 0.9.5.3 släpptes utan DLNA-stödet, det kommer i nästa version. Ber om ursäkt för det, och rättar direkt min första post.
Har ni märkt av några av de andra förbättringarna?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-03-08 14:54
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Haha, det var jag som var lite för snabb. 0.9.5.3 släpptes utan DLNA-stödet, det kommer i nästa version. Ber om ursäkt för det, och rättar direkt min första post.
Har ni märkt av några av de andra förbättringarna?

Kommer det innebära att man kan streama .mkv till ps3'an eller måste filerna vara i något ps3-vänligt format?

Ursprungligen av Json_81:

Kommer det innebära att man kan streama .mkv till ps3'an eller måste filerna vara i något ps3-vänligt format?

PMS kommer lösa det åt dig. Är filerna i PS3-vänligt format så kommer de direktspelas av PS3:an, men om de är i annat format så kommer PMS transcoda filmerna åt dig, så PS3:an kan spela upp dom.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-03-12 09:40
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

PMS kommer lösa det åt dig. Är filerna i PS3-vänligt format så kommer de direktspelas av PS3:an, men om de är i annat format så kommer PMS transcoda filmerna åt dig, så PS3:an kan spela upp dom.

Och med PMS menar du plex och inte ps3 media server?
De har ju lite förvirrande samma förkortning

Ursprungligen av Json_81:

Och med PMS menar du plex och inte ps3 media server?
De har ju lite förvirrande samma förkortning

PMS = Plex Media Server.

Som det ser ut nu så kommer en betaversion av PMS med DLNA att släppas inom en månad. Happy days!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-12 17:39

När jag i PMS-menyn väljer Checking for Updates, får jag ett felmeddelande "An error occurred in retrieving update information".
Det var så under 0.9.5.2 också, så jag gjorde en ren installation av 0.9.5.3. Men felet är kvar. Inte så viktigt, men om någon har en lösning skulle det vara bra.

Ursprungligen av kenjon:

När jag i PMS-menyn väljer Checking for Updates, får jag ett felmeddelande "An error occurred in retrieving update information".
Det var så under 0.9.5.2 också, så jag gjorde en ren installation av 0.9.5.3. Men felet är kvar. Inte så viktigt, men om någon har en lösning skulle det vara bra.

Can not Update PMS - Plex Forums

Ursprungligen av barbapappa_86:

Precis, och för er som inte orkar följa länken: PMS 0.9.5-serien är en tidig beta-version av "nya" Plex, så automatuppdateringar via Sparkle har ej slagits på. Man måste uppdatera genom att hämta hem nya versioner manuellt än så länge.

1
Bevaka tråden