Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är Lightroom 4 här

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-06 13:44

Nu har Adobe släppt Lightroom 4 som bjuder på flera spännande nyheter, bl.a. kan man skapa fotoböcker, hantera GPS-data för bilder, lokala vitbalanspenslar, bättre hantering av filmer och soft proofing i Framkalla-modulen.

Priset då? Lightroom 3 kostade ca 2700 inkl moms, och nu har Adobe sänkt det till 1225kr. Nu pratar vi fullversion, uppgradering från 3.x kostar endast 675kr. Studentlicens endast 680kr, fast då är den på engelska.

Läs mer på Adobe och ladda ner demo här. Filen för Windows ligger på 719MB och OS X på 385MB.

Senast redigerat 2012-03-06 16:53
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-06 17:01

Kan vi vänta oss en svensk översättning av studentversionen?

Ursprungligen av reboot81:

Kan vi vänta oss en svensk översättning av studentversionen?

De e väl ingen skillnad förutom priset?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-06 17:12

Köper den imorn (om det går). Enda jag är lite fundersam över är: "customers who purchased Photoshop CS5, Photoshop CS5 Extended, or any Creative Suite 5.5 edition can get Lightroom 4 for $99." - Jag som köpte Design Standard CS5 - får jag den för 99 dollar? Jag har ju köpt Photoshop CS5, men inte som standalone.

**edit
Off-topic men ändå kanske inte... Sen när har Lightroom bytt namn till Photoshop Lightroom?

***edit
Märklig mening det där om 99 dollars pengen. Läser man lite närmre på Adobes hemsida så verkar det bara vara för folk som köper andra program i samband med lightroom köpet, inte för personer som köpt produkterna tidigare.
Borde stå "customers who purchase Photoshop CS5, Photoshop CS5 Extended, or any Creative Suite 5.5 edition can get Lightroom 4 for $99"

Senast redigerat 2012-03-06 17:29
  • Medlem
  • Vattholma
  • 2012-03-06 19:46

För det priset så tar jag två tack!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-06 21:42

Fick bli en engelsk studentversion, mina bilder pratar ändå bildspråk.
674kr! Fullversion på 1,1GB, utan skiva och tjafs. CO2-neutralt!

Hoppas nu bara Adobe godtar ett scannat Mecenatkort.

LR 4 startades upp med svenska som språk, alla inställningar intakta från 3:an.

Senast redigerat 2012-03-07 13:04

3an ligger ju kvar efter installation av 4an. Är de bara o slänga appen eller ligger de massa annat kvar? Såg att Catalog och Previews ligger kvar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-13 18:10
Ursprungligen av ill_chrill:

3an ligger ju kvar efter installation av 4an. Är de bara o slänga appen eller ligger de massa annat kvar? Såg att Catalog och Previews ligger kvar

Det är bara att slänga. LR4 importerar ju 3:ans katalog med inställningar och allt.
Så gjorde jag och det fungerar klockrent.

1
Bevaka tråden